اقدامات قبل از عمل بینی

قبل از اقدام به انجام عمل بینی نیاز است اقداماتی را تحت عنوان اقدامات قبل از عمل بینی انجام داد که ما در ادامه به آن ها می پردازیم.

اقدامات قبل از عمل بینی

انتخاب جراح بینی مهم ترین نکته در اقدامات قبل از عمل بینی

انتخاب جراح ، مهم ترین مسئله ای است که قبل از هر عمل جراحی بویژه اعمال جراحی زیبایی از جمله جراحی بینی ؛ باید مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی می توان اذعان داشت که نتیجه دریافتی از عمل  به میزان قابل توجهی تحت تاثیر انتخاب پزشک می باشد و انتخاب نادرست در این زمینه ، نه تنها می تواند منجر به عدم حصول نتایج قابل قبول از عمل جراحي بيني گردد ؛ بلکه می تواند فرد را در معرض عوارض احتمالی ناشی از این جراحی ؛ از قبیل اختلالات تنفسی ، غیرقرینگی سوراخ های بینی ، کجی بینی ، سربالا شدن بیش از حد بینی و غیره قرار دهد. از این رو متقاضیان جراحی دماغ ، باید در خصوص انتخاب جراح بینی نهایت دقت خود را بکار گیرند. افزون بر انتخاب جراح خوب، موارد دیگری نیز وجود دارند که باید پیش از عمل دماغ مورد توجه قرار گیرند و نباید از تاثیر آن ها بر روند جراحی و نتیجه عمل ، غافل بود. در ادامه مقاله ؛ به برخی از مهم ترین اقدامات قبل از عمل بینی ، توجه به آن ها جزو ضروریات و آمادگی های پیش از عمل محسوب می شود اشاره نموده ایم.

اقدامات قبل از جراحی بینی

نکات و اقدامات قبل از عمل بینی :

سرماخوردگی قبل از جراحی

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از عمل بینی مراقبت از خود در برابر ابتلا به بیماری های مختلف از جمله سرماخوردگی می باشد. زیرا ابتلا به سرما خوردگی باعث می شود ریه ها، سینوس ها و سوراخ های بینی درگیر شوند. به همین علت در صورتی که در این زمان عمل دماغ انجام شود ممکن است مشکلات شدیدی را برای فرد به وجود آید. از همین رو دکتر آزاده خردمند به افراد متقاضی این نوع عمل توصیه می کند که تا چندین هفته قبل و بعد از جراحی از بدن خود برابر سرما محافظت کرده و از افراد مبتلا به سرماخوردگی دوری کنند. همچنین لازم به ذکر است که سرما خوردگی می تواند عوارض احتمالی ناشی از بیهوشی را نیز افزایش دهد، به همین خاطر پزشکان در این شرایط انجام عمل جراحی را به چندین هفته بعد از بهبودی فرد تعویق می اندازند.

هماهنگی با یک فرد برای همراهی

از آنجایی که پس از انجام پروسه عمل شما قادر به رانندگی و انجام کار های روزمره خود به مدت یک هفته نیستید بهتر است قبل از رفتن به بیمارستان و انجام جراحی با یک شخص هماهنگی های لازم را انجام دهید.

اقدامات قبل از جراحی بینی

سایر اقدامات قبل از عمل بینی

  • افراد باید حتما در جلسه مشاوره قبل از عمل شرکت نموده و در ارتباط با اهداف و خواسته های خود از این جراحی با جراح منتخب شان گفتگو نمایند.
  • پزشک موظف است پیش از عمل ، از سوابق پزشکی بیمار جویا شده و همچنین از وی در خصوص حساسیت های دارویی سوال نماید ؛ چرا که برخی بیماری ها و داروها می توانند سبب بروز اختلالاتی ، در حین عمل گردند.
  • به طور کلی جراح معالج ، یکسری آزمایشات مخصوص را برای بیمار تجویز می نماید که باید قبل از عمل انجام گیرند ؛ بیمار ملزم به انجام این آزمایشات پیش از جراحی می باشد و نباید در این باره سهل انگاری کند.
  • مصرف الکل و دخانیات از مواردی هستند که سبب گشاد شدن عروق خونی شده و فرآیند اکسیژن رسانی خون را مختل می کنند و می توانند موجب بروز خطرات جدی برای بیمار در حین عمل شوند ؛ لذا عموما توصیه می شود حداقل از 2 هفته قبل از عمل جراحی مصرف دخانیات و الکل به طور کامل قطع گردد.
  • لازم به ذکر است که برخی داروها اعم از داروهای رقیق کننده خون ؛ نظیر بروفن ، ژلوفن ، آسپرین و غیره ؛ انعقاد خون را مختل نموده و در نتیجه به افزایش ریسک خونریزی در حین عمل می انجامند ، از این رو افراد باید از 2 هفته پیش از عمل نسبت به قطع مصرف این نوع داروها مبادرت نمایند.
  • حتما در روز انجام جراحی با خود تمامی ازمایشات تجویز شده و سوابق پزشکی خود را به همراه داشته باشید و قبل از انجام جراحی آن ها را به پزشک تحویل دهید.

اقدامات قبل از عمل بینی

اقدامات شب قبل از عمل بینی

  • خانم ها در صورتی که قبل از جراحی کاشت ناخن انجام داده اند یا بر روی ناخن های خود لاک زده اند بهتر است اقدام به پاک کردن آن کنند. چرا که در روز جراحی نیاز است تا تغییر رنگ ناخن ها مشاهده شود.
    آقایان باید روز قبل از جراحی ریش های خود را اصلاح نمایند.
  •  ناشتا بودن در روز جراحی از دیگر اقدامات قبل از عمل بینی است که قبل از عمل بدان تاکید بسیاری می شود ، زیرا در صورت پر بودن معده امکان بازگشت محتویات معده به حلق و مجاری بینی در طی عمل وجود خواهد داشت و این اتفاق می تواند فرد را در معرض خطرات جدی قرار دهد. بنابراین افراد باید شب قبل از عمل ، شامی سبک میل نموده و از 8 ساعت قبل از جراحی چیزی نخورده و نیاشامند.
  • عموما به افراد توصیه می گردد که شب قبل از جراحی دماغ، حتما استحمام کنند. دلیل تاکید بر این مسئله از آن جا است که استحمام تا چند روز بعد از جراحی ممنوع می باشد.
  • خانم ها بدون آرایش باشند و در صورت داشتن گردنبند، انگشتر و گوشواره آن ها را در بیاورند.
  • چون بعد از جراحی قادر به پوشیدن لباس ها از راه سر نمی باشید باید به همراه خود لباس دکمه دار داشته باشد.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت