بهترین فصل عمل بینی

بهترین فصل عمل بینی چه فصلی است؟ چه زمانی از سال برای انجام جراحی بینی مناسب‌تر است؟ عمل کردن بینی در فصل زمستان چه مضراتی دارد؟ عمل بینی در فصل تابستان چه تاثیری در نتیجه نهایی عمل جراحی شما خواهد داشت؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین فصل جراحی بینی را برای خود انتخاب کرده و با مراقبت‌های لازم در فصول مختلف سال با آب و هوای مختلف، آشنا شوید.

جراحی بینی در زمستان

تاثیر آب و هوای فصول مختلف سال در جراحی بینی

گرچه برای عمل بینی، فصل و یا زمان خاصی از سال از طرف پزشکان توصیه نشده است، اما می‌توان گفت جراحی بینی در هر فصلی از سال، فواید و مضرات خاص خود را داشته و بر روند بهبودی پس از جراحی، تاثیرگذار خواهد بود. اما می‌توان با استراحت کافی پس از عمل و رعایت دستورالعمل‌های گفته شده از سوی بهترین جراح بینی در اصفهان و نکات مراقبتی مربوط به هر فصل، این تاثیرات را به حداقل میزان ممکن رسانده و روند درمانی مناسبی را در پیش گرفت.

 افزون بر آب و هوا، حساسیت هر یک از افراد به فصول مختلف سال نیز، در انتخاب بهترین فصل عمل بینی برای آنان، موثر خواهد بود. به عنوان مثال، بسیاری از افراد هنگام تغییر فصل زمستان به بهار و یا تابستان به پاییز، علائمی شامل آبریزش بینی، خارش بینی، خارش چشم، عطسه‎‌های مداوم و … را تجربه می‌کنند که نشان از آلرژی و حساسیت آن‌ها به تغییر فصل، گرده افشانی گل‌ها و … دارد.

این دسته از افراد، افزون بر آب و هوای فصول مختلف سال، باید این گونه حساسیت‌های خود را نیز در نظر بگیرند. البته داروهایی برای این دسته از افراد وجود دارد که مشکلات و حساسیت‌های آن‌ها را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و نگرانی‌های مربوط به آلرژی‌های فصلی برای عمل بینی را در آن‌ها برطرف می‌کند اما لازم است در مورد آن حتما با پزشک خود مشورت کرده و او را در جریان بگذارند.

عمل بینی در فصل تابستان و بهار

عمل بینی در فصل تابستان برخلاف آن چه تصور می‌شود، به دلیل تابش شدید نور خورشید و آب و هوای گرم‌تر، ممکن است خونریزی پس از عمل را بیشتر کرده و از این نظر، فصل چندان مناسبی برای انجام عمل بینی نباشد. ضمن آن که، تعریق زیادی که در این فصل گرم سال خواهید داشت، قابل کنترل نبوده و این در شرایطی است که شما باید گچ و اسپلینت‌های قرار داده شده بر روی بینی را از تماس با آب و هر گونه رطوبتی دور نگه دارید.

افزون بر این قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ممکن است در رنگ ناحیه جراحی شده تاثیرگذار بوده و موجب تغییر رنگ آن شود. به همین دلیل لازم است حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین، تا زمانی که نمی‌توانید از عینک آفتابی استفاده کنید، بهتر است از یک کلاه برای محافظت بیشتر از پوست خود در برابر نور آفتاب کمک بگیرید.

جراحی بینی در فصل زمستان و پاییز

جراحی بینی در فصل سردی از سال مانند زمستان، ممکن است نگرانی‌هایی برای سرماخوردگی و داشتن عطسه و سرفه برای شما ایجاد کند و به نظر فصل چندان مناسبی برای انجام این  جراحی نباشد. اما شما می‌توانید با پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و یا آنفولانزا، این نگرانی را برای خود برطرف کرده و از عوارض آن دور بمانید. به عنوان مثال، شما می‌توانید پس از انجام جراحی بینی در فصل سردی مانند زمستان، همواره خود را گرم نگه دارید، ویتامین سی را به طور روزانه مصرف کرده و همچنین برای تغذیه بعد از جراحی بینی از مواد غذایی سالم و حاوی مواد مغذی استفاده کنید، و از تماس با افراد ناقل این گونه بیماری‌های فصلی دوری کنید تا احتمال سرما خوردن و مبتلا شدن خود را به حداقل رسانده و به خوبی از خودتان مراقبت کنید.

 اما جراحی بینی در فصول سرد سال در واقع، مزایای متعددی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • سرد بودن هوا در فصل زمستان و پاییز سبب می‌شود تا کبودی و تورم بینی بعد از جراحی، در زمان کوتاه‌تری برطرف شده و سریع‌تر التیام پیدا کند.
  • فصول سرد سال از نظر پزشکان برای انجام عمل بینی با لیزر نیز، زمان مناسب‌تری بوده چرا که نگرانی کمتری برای تحریک شدن ناحیه جراحی شده در اثر تابش نور آفتاب وجود خواهد داشت.
  • در فصل پاییز و زمستان همچنین، مدت زمان کمتری در معرض نور خورشید قرار داشته و به همین خاطر، زخم و اسکار کمتری در محل جراحی شده ایجاد خواهد شد. در این فصول همچنین، شب‌ها طولانی‌تر بوده و به این ترتیب، مدت زمان بیشتری برای استراحت کردن خواهید داشت.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *