جراحی زیبایی گوش در اصفهان

جراحی زیبایی گوش در اصفهان

گوش‌‌ها به تعادل و هماهنگی ویژگی‌های صورت شما کمک می‌کنند. اگر از شکل یا اندازه گوش خود ناراضی هستید، جراحی زیبایی گوش در اصفهان یا اتوپلاستی می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد.

در زمان‌های گذشته جراحی زیبایی گوش فقط برای اصلاح گوش‌های بیرون زده در نظر گرفته می‌شد. اکنون می‌تواند به بسیاری از مشکلات زیبایی گوش رسیدگی کند. از بازسازی پس از تصادف گرفته تا تغییر اندازه و شکل گوش، روش‌های اتوپلاستی در بزرگسالان  کودکان بالای شش سال رایج است.

اتوپلاستی چیست؟

اتوپلاستی یا جراحی گوش یک عمل زیبایی است که شکل و اندازه گوش ها را تنظیم می‌کند. گوش‌هایی که بزرگ یا بیرون زده هستند می‌توانند احساس خودآگاهی در شما ایجاد کنند. گوش‌های بیش از حد بزرگ یا بیرون آمده افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد. جراحی زیبایی گوش را می‌توان هم در بزرگسالان و هم برای کودکان انجام داد. از آنجایی که ظاهر گوش توسط غضروف ایجاد می‌شود، جراحی گوش شامل برداشتن و تغییر شکل غضروف می‌شود. برش‌ها در پشت گوش قرار می‌گیرند و پس از بهبودی قابل رویت نیستند.

اتوپلاستی (Otoplasty) روشی است که ساختار گوش خارجی را تغییر می‌دهد.

کاندیدای مناسب جراحی زیبایی گوش  در اصفهان

روش اتوپلاستی برای افرادی که از سلامت کلی خوبی برخوردار هستند، بهترین است. برای افرادی که می‌خواهند اندازه، شکل و موقعیت گوش خود را بهبود بخشند، به شدت توصیه می‌شود.

هر گونه شرایط پزشکی که می‌تواند روند بهبودی را مختل کند ممکن است منجر به خطرات و عوارضی برای اتوپلاستی شود. قبل از انجام عمل با جراح خود مشورت کنید تا از ایمنی آن اطمینان حاصل کنید.

اتوپلاستی را می‌توان برای رفع هر یک از مشکلات ساختار گوش زیر انجام داد:

  • گوش‌های خیلی بزرگ
  • گوش های بیرون زده
  • بدشکل شدن گوش‌ها
  • گوش صدفی شکل
  • لاله گوش خیلی بزرگ
  • ساختار غیرعادی گوش

اگر از فرم گوش خود ناراضی هستید و می خواهید عمل زیبایی داشته باشید، ممکن است کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی گوش باشید. اگر فکر می‌کنید کاندیدای خوبی هستید، همین امروز با مطب دکتر آزاده خردمند تماس بگیرید.

مزایای جراحی زیبایی گوش در اصفهان

جراحی اتوپلاستی مزایای روانی و جسمی فوق العاده‌ای دارد. برخی از مزایای بسیاری از otoplasty عبارتند از:

فرآیند جراحی زیبایی گوش در اصفهان

اتوپلاستی معمولا به عنوان یک جراحی سرپایی انجام می‌شود. معمولاً از یک بی‌حسی موضعی همراه با آرام‌بخشی IV استفاده می‌کند و حدود دو تا سه ساعت طول می‌کشد تا تکمیل شود. این روش با ایجاد یک برش کوچک در گوش انجام می‌شود که از طریق آن می‌توان به غضروف دسترسی پیدا کرد.

سپس، دکتر آزاده خردمند از انواع تکنیک‌های فرم دادن به گوش برای بازسازی و تغییر شکل ساختار گوش استفاده می‌کند تا بتواند روی سر قرار بگیرد. و شکل و اندازه مناسبی برای تعادل با ویژگی‌های شما داشته باشد.

مدت زمان نقاهت جراحی زیبایی گوش در اصفهان

پس از اتوپلاستی، گوش ها به مدت تقریباً یک هفته بانداژ می‌شوند. برای چندین هفته پس از جراحی، باید هنگام خواب مراقب باشید تا قبل از بهبودی کامل گوش‌ها از تا شدن جلوگیری کنید. شما باید از انجام هر گونه ورزش تماسی یا سایر فعالیت‌هایی که می‌تواند بر گوش‌ها تأثیر بگذارد و آسیب وارد کند، اجتناب کنید. استراحت و محافظت از گوش های تازه شکل داده شده در بهبودی سریع و آسان ضروری است.

به شما توصیه می‌شود که به مدت یک هفته یا بیشتر به پهلو نخوابید یا به گوش‌های خود فشار وارد نکنید. پس از برداشتن بانداژها، شب‌ها به مدت چند هفته از هدبند استفاده می‌کنید تا از تحریک ناحیه هنگام خواب جلوگیری کنید. و وضعیت گوش‌های خود را حفظ کنید.

بر اساس سن شما و فعالیت‌هایی که می‌خواهید از سر بگیرید، توصیه‌های متفاوتی وجود خواهد داشت. بازه زمانی بازگشت یک بزرگسال به سر کار ممکن است با زمانی که کودکی به مدرسه باز می‌گردد متفاوت باشد.

اکثر مردم متوجه می‌شوند که بهبودی کامل حدود شش هفته طول می‌کشد. شما می‌توانید بسیاری از فعالیت‌های عادی خود را قبل از پایان آن زمان انجام دهید، اما آنها باید به تدریج اضافه شوند.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه مراقبت های بعد از جراحی گوش مراجعه کنید.

جدول زمانی بهبودی اتوپلاستی

روز جراحی◀از بیمارستان یا مرکز جراحی به خانه برگردید، به کسی نیاز دارید که رانندگی کند و شما را به خانه برساند.
◀در رختخواب با سر بالا استراحت کنید.
◀بهبودی از داروی بیهوشی
◀آنتی بیوتیک یا داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک خود را شروع کنید.
هفته اول بعد از اتوپلاستی✔گوش ها کمی قرمز و متورم می شوند
✔به پهلو نخوابید
✔پزشک شما ممکن است بانداژ و بهبودی را بررسی کند
✔هر گونه داروهای تجویز شده را ادامه دهید
✔باندها را در جای خود بگذارید یا از هدبند برای نگه داشتن گوش ها در موقعیت خود استفاده کنید
هفته های بعدی◀هدبند برای محافظت از گوش استفاده می‌شد، ولی در هفته‌های بعد می‌توان کمتر استفاده نمود.
◀بهبود مستمر قرمزی و تورم
◀با دقت ناحیه را طبق دستورالعمل تمیز کنید
◀بخیه‌ها در صورت لزوم برداشته می‌شوند
◀پمادهای موضعی ممکن است تجویز شوند
◀بعد از حدود یک هفته به محل کار یا مدرسه بازگردید و به آرامی فعالیت‌های روزمره را از سر بگیرید
◀تمام دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی را با دقت دنبال کنید

انتخاب جراح مناسب برای جراحی زیبایی گوش در اصفهان

انتخاب یک جراح واجد شرایط قبل از اینکه شما یا فرزندتان تحت عمل جراحی زیبایی گوش قرار بگیرید، حیاتی است. شما باید در پرسیدن هرگونه سوال در مورد روش یا بهبود احساس راحتی کنید. هرگز از ابراز نگرانی یا تردید در یک مشاوره نترسید. اگر شما والدینی هستید که به دنبال اتوپلاستی هستید، مطمئن شوید که جراحی را انتخاب کرده‌اید که بتواند این روش را به زبانی قابل فهم توضیح دهد و اطمینان کافی به شما بدهد.

توجه دکتر آزاده خردمند به جزئیات و تجربه زیاد در جراحی زیبایی، او را به گزینه اول بسیاری از بیمارانی که به دنبال جراحی پلاستیک صورت هستند تبدیل کرده است. دکتر خردمند جراحی زیبایی گوش مردان، زنان و کودکان را اصفهان انجام می‌دهد.

خلاصه کلام

اتوپلاستی یک عمل زیبایی است که برای تغییر موقعیت، شکل یا اندازه گوش با استفاده از بخیه‌های دائمی استفاده می‌شود. عمل اتوپلاستی صرفا زیبایی است و تأثیری بر شنوایی بیمار نخواهد داشت.

جراحی زیبایی گوش در اصفهان معمولا شامل برش‌هایی است که به طور نامحسوس در پشت گوش قرار می گیرند. و بخیه های داخلی برای خم شدن غضروف گوش به شکل طبیعی‌تر است. این روش معمولا در کودکان و بزرگسالان انجام می‌شود. اگر قصد انجام اتوپلاستی در اصفهان را دارید، با مطب دکتر آزاده خردمند برای مشاوره و ویزیت تماس بگیرید.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت