نحوه خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی

ما در این نوشتار قصد داریم تا به نکاتی در مورد نحوه خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی اشاره کنیم چرا که تمرکز برروی بهبودی بعد از عمل، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دقت داشته باشید که بهترین حالت خوابیدن به پشت است از همین رو دقت کنید تا در حین خواب از بالشتک های نرم استفاده کنید همچنین جلوگیری از خم شدن زیاد سر در طول خواب به شدت توصیه می‌شود. مهم است که پزشک خود را در مورد هر گونه راهنمایی خواب مشورت کنید، زیرا هر فرد و عمل جراحی ممکن است نیازهای خاص خود را داشته باشد.

طرز صحیح خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی

طرز صحیح خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی 

افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند حتما به زمان بهبودی بعد از عمل هم فکر کنید چرا که با رعایت نکات زیر درباره نحوه خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی، می‌‌توانید دوران نقاهت را به آرامی و بدون مشکل سپری کنید.

  1. وضعیت خواب

همانطور که گفتیم خواب به روند بهبودی و رسیدن به بهترین نتیجه کمک می‌‌کند. زیرا در طول خواب، بدن و سلول‌‌های شما خودشان را ترمیم می‌کنند. از آنجا که ناحیه چشم بعد از جراحی حساس است، باید به پشت خوابیده و سر خود را کمی بالا نگه دارید. استفاده از چند بالش به طوری که سر شما حداقل با زاویه ۴۵ درجه بالاتر از بدن قرار گیرد، توصیه می‌‌شود. اگر به خوابیدن به پشت عادت ندارید، بهتر است حداقل یک ماه قبل از جراحی تمرین کنید. اهمیت این موضوع بسیار بالاست.

  1. قرار دادن سر بالاتر از قلب

خوابیدن با زاویه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. درست مانند خوابیدن به پشت، برای بهبودی سریع بعد از بلفاروپلاستی، بالا نگه داشتن سر هم مهم است. حداقل در یک ماه اول بعد از جراحی، سر خود را همیشه بالاتر از قلب نگه دارید. می‌‌توانید از چند بالش یا یک بالش مخصوص استفاده کنید. برخی افراد هم ترجیح می‌‌دهند در هفته‌‌های اول بعد از جراحی، برای عادت کردن به این وضعیت، روی صندلی راحتی بخوابند.

  1. پیشگیری از تغییر وضعیت خواب

اگر قبل از عمل جراحی، خوابیدن به پشت و با زاویه برایتان سخت بوده است، اقدامات پیشگیرانه‌ ای انجام دهید تا در خواب جابجا نشوید. اگر به خوابیدن به پشت، به پهلو یا شکم عادت دارید، اطراف خود را با بالش بچینید تا نتوانید به پهلو بچرخید بنابراین از قبل برای روز جراحی برنامه‌ ریزی کنید.

📌 بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

تاثیر خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی بر روی نتیجه 

یکی از مهم‌‌ترین جنبه‌های دوران نقاهت بعد از جراحی بلفاروپلاستی، خوابیدن به پشت و بالا نگه داشتن سر است. پوست اطراف چشم شما پس از جراحی بسیار حساس است و هر گونه اصطکاکی که در اثر خوابیدن به پهلو یا شکم ایجاد می‌‌شود، می‌‌تواند به پوست آسیب رسانده و نتایج جراحی را تحت تاثیر قرار دهد؛ همچنین، این وضعیت می‌‌تواند تورم بیشتری ایجاد کند، به بخیه‌‌ها آسیب برساند و حتی باعث خونریزی شود.

چه مدت زمان باید خوابیدن درست بعد از بلفاروپلاستی را رعایت کنم؟ 

به طور کلی، توصیه می‌شود حداقل به مدت 1 تا 2 هفته بعد از جراحی پلک در اصفهان به پشت بخوابید و سر خود را کمی بالا نگه دارید. بعد از 2 هفته، می‌توانید به تدریج به خوابیدن به پهلو برگردید، اما همچنان باید از خوابیدن روی شکم خودداری کنید.

تا زمانی که تورم به طور کامل از بین نرفته است، از مالیدن یا فشار دادن چشم ها خودداری کنید. ضمنا جراح با توجه به شرایط شما، بهترین توصیه را در مورد مدت زمان لازم برای رعایت این نکات ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

چرا خوابیدن به پشت بعد از بلفاروپلاستی مهم است؟

این مدل خواب به کاهش تورم، جلوگیری از خونریزی، محافظت از بخیه‌ها، کاهش درد کمک می کند.

تا چه زمانی باید بعد از بلفاروپلاستی به پشت بخوابم؟

بهتر است تا حداقل به مدت 1 تا 2 هفته بعد از بلفاروپلاستی به پشت بخوابید.

اگر به خوابیدن به پشت عادت ندارم چه کار کنم؟

اگر به خوابیدن به پشت عادت ندارید، می‌توانید قبل از جراحی تمرین کنید. برای این کار، می‌توانید چند بالش زیر سر خود قرار دهید و به تدریج تعداد بالش‌ها را افزایش دهید تا به خوابیدن به پشت عادت کنید.

دانستیم که….

مراقبت‌های بعد از جراحی بلفاروپلاستی بسیار مهم است و خوابیدن به روش صحیح در دوران نقاهت نقشی حیاتی برای بهبودی سریع و نتیجه مطلوب ایفا می‌کند. ما در این مقاله به نکات مهمی در رابطه با نحوه خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی اشاره کردیم در صورت داشتن هر سوالی در مورد این موضوع می توانید در بخش انتهایی مقاله مطرح نمایید.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *