بهترین سن جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی)

سن مناسب جراحی زیبایی گوش یا همان اتوپلاستی هنگامی است که بچه به اندازه کافی بزرگ شده و ساختار گوش بالغ شده باشد. معمولاً، این سن حدود 5 تا 6 سال است چرا که در این سن، گوش بچه به طور کامل رشد کرده و اندازه و شکل نهایی خود را به خوبی به دست آورده است. اگر می خواهید تا با دلایل انجام این جراحی در سنین پایین و بسیاری از موارد مرتبط با آن اطلاعاتی کاملی را کسب کنید تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

بهترین سن برای انجام جراحی زیبایی گوش 

سن مناسب انجام جراحی گوش 

بهترین سن جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی معمولا در دوران کودکی یا نوجوانی توصیه می‌شود. این توصیه بر اساس رشد گوش‌ها، پایداری روحی و اجتماعی فرد، توصیه پزشک، هماهنگی با مدرسه، و توانایی تحمل بخشیدن به پزشکی مطرح می‌شود ولی مهم است که تصمیم نهایی با مشاوره پزشک متخصص انجام داده شود.

علت انجام جراحی اتوپلاستی در سن پایین 

انجام جراحی اتوپلاستی (جراحی زیبایی گوش) در سن پایین بنا به دلایل مختلفی است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✳️ برخی از افراد در سنین نوجوانی و اوایل دوران بلوغ، گوش‌های بزرگ و برجسته دارند که باعث احساس ناخوشایندی و ناراحتی می‌شود. جراحی در این سنین می‌تواند به افراد کمک کند تا در دوران رشد و جوانی با اعتماد به نفس بیشتری به خودشان نگاه کنند.

✳️ گاهی اوقات گوشهای بزرگ یا برجسته باعث ایجاد احساس ناراحتی، ناامنی و اضطراب شود، به ویژه در سنین پایین که فشار همسالان برای ظاهر خوب بیشتر است. انجام عمل می‌تواند این احساسات را کاهش دهد.

✳️ در برخی از موارد، افرادی که گوش‌های بزرگ و برجسته دارند، بیشتر در معرض آسیب و ضربه قرار می‌گیرند از همین رو انجام جراحی در سنین پایین به عنوان یک روش پیشگیری در برابر آسیب و ضربه خواهد بود.

در هر صورت، تصمیم نهایی برای انجام جراحی اتوپلاستی در سن پایین باید توسط پزشک متخصص بررسی و تایید شود. پزشک شما باید شرایط شما را بررسی کند و بر اساس نیازها و موارد ویژه شخصی شما، بهترین توصیه‌ها را ارائه کند.

برای آشنایی بیشتر با مراقبت های بعد از جراحی گوش حتما این مقاله از سایت را مطالعه کنید.

آیا جراحی زیبایی گوش تنها در سنین کودکی انجام می شود؟ 

جراحی زیبایی گوش، معمولا در سنین کودکی و نوجوانی انجام می‌شود، زیرا در این دوره‌ها ساختار گوش کاملا تکمیل نشده و تغییرات راحت‌تر انجام می‌شود. اما این جراحی نه تنها محدود به سن کودکی نیست و در سنین بالاتر نیز انجام می‌شود.

 بسیاری از افراد بزرگسال نیز ممکن است مشکلاتی درباره شکل و ظاهر گوش‌های خود داشته باشند و به جراحی زیبایی گوش نیاز داشته باشند که به بخاطر احساس ناراحتی از گوش‌های بزرگ و برجسته، ناامنی روانی یا عدم رضایت از ظاهر است.

با توجه به تمامی مواد گفته شده اتوپلاستی (جراحی زیبایی گوش) در هر سنی انجام می شود اما همچنان مهم است که با پزشک متخصص مشورت کنید تا شرایط شما بررسی شود و بهترین راهکار برای شما تعیین شود. برای دریافت مشاوره از دکتر آزاده خردمند می توانید با شماره های 03136615699 ، 03133672336 تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا می‌توان در سنین بالاتر از 14 سال جراحی زیبایی گوش انجام داد؟

بله، در برخی موارد می‌توان در سنین بالاتر از 14 سال نیز جراحی زیبایی گوش انجام داد. اما باید توجه داشت که با پیشرفت سن، ساختار گوش‌ها ثابت تر می‌شود و اعمال تغییرات شکلی ممکن است دشوارتر شود.

آیا جراحی زیبایی گوش تاثیری بر شنوایی دارد؟

عمل اتوپلاستی گوش معمولا تاثیری بر شنوایی ندارد و تنها به اصلاح شکل ظاهری بینی می پردازد.

آیا انجام جراحی اتوپلاستی در سنین بالا خطرناک است؟

جراحی گوش در سنین بزرگسالی می تواند خطراتی مثل خاصیت اتجاعی کمتر، انتخاب تکنیک های پیچیده تر، روند بهبودی کندتر را به همراه داشته باشد که بایستی قبل از عمل به طور کامل بررسی شوند.

در نهایت….

بهترین سن برای جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی به عوامل مختلفی چون وضعیت فیزیکی و روانی فرد و نیازهای زیبایی شخصی بستگی دارد؛ ولی در بسیاری از موارد، این جراحی در سنین کودکی یا نوجوانی انجام می‌شود اما انجام آن در سنین بزرگسالی باید با مشورت پزشک انجام شود.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *