عمل بینی در اصفهان

عمل بینی اصفهان جراحی است که شکل بینی را به دلایل زیبایی یا پزشکی تغییر می‌دهد. جراحی با ایجاد برش‌های کوچک و دستکاری بافت نرم برای رسیدن به اندازه و شکل مورد نظر انجام می‌شود. رینوپلاستی تغییرات زیادی در شکل بینی، اندازه، تغییر شکل نوک یا پل، باریک شدن سوراخ های بینی یا تغییر در زاویه بین بینی و لب فوقانی ایجاد می‌کند.

اولین ساختار چشم‌گیر روی صورت بینی است. زیرا بینی در وسط صورت قرار دارد. نسبت بینی به سایر ساختارهای صورت به طور قابل توجهی بر زیبایی ظاهری آن تأثیر می گذارد. یک بینی زیبا و جذاب باید متناسب باشد. هدف از عمل بینی در اصفهان ارائه بینی متقارن و طبیعی متناسب با صورت بیمار است که عملکرد خود را به نحو سالم انجام می‌دهد.

عمل بینی در اصفهان یکی از چالش برانگیزترین عمل‌های جراحی پلاستیک صورت است که نیازمند مهارت و تجربه قابل توجهی است. بیماران باید چهره خود را به یک جراح پلاستیک که تجربه گسترده و آموزش دیده در زمینه جراحی بینی دارد اعتماد کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد عمل بینی طبیعی در اصفهان، به صفحه آن مراجعه کنید.

اگر فرصت کافی برای مطالعه این مطلب را ندارید کافیست پادکست زیر را گوش دهید تا خلاصه ‎ای از مطلب را دریافت کنید.

انواع بینی

یکی از فاکتورهای اصلی که توسط جراح مورد ارزیابی قرار می گیرد، نوع بینی بیمار است. به طور کلی، با توجه به ساختار استخوانی بینی، استحکام غضروف ها و ضخامت پوست، بینی ها به دو دسته عمل بینی استخوانی در اصفهان و عمل بینی گوشتی در اصفهان تقسیم بندی می شوند.  توجه داشته باشید که تعیین نوع بینی نقش بسزایی در انتخاب روش و همچنین مدل بینی خواهد داشت.

آناتومی اسکلت بینی

بینی گوشتی

از مهمترین ویژگی های بینی گوشتی می توان به پوستی چرب، نسبتاً ضخیم با سوراخ های ریز اشاره کرد. همچنین، اغلب بینی های گوشتی استخوان و غضروف ضعیفی دارند که بخش عمده آن را پوست تشکیل می دهد. بینی های گوشتی اغلب ظاهری پهن، بزرگ و نوک بینی دایره ای دارند که به دلیل ضخامت بالای پوست بینی همراه با افتادگی هستند. 

بینی استخوانی

از مهمترین ویژگی های بینی استخوانی می توان پوست نازک، انعطاف پذیری، غضروف و استخوان قوی اشاره کرد. برخلاف بینی های گوشتی، بینی های استخوانی به واسطه استحکام بالای غضروف و پوست نازک از دشواری های کمتری برخوردار است. با این حال، در بینی های استخوانی به دلیل نازکی پوست، هر نوع عدم تقارن و مشکل در ظاهر بینی به راحتی نمایان می شود.

عمل بینی یا رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی، جراحی بینی است که شکل آن را تغییر می دهد یا مشکلات عملکردی را اصلاح می کند. یکی از چالش برانگیزترین و دقیق ترین جراحی ها به دلیل اهمیت بینی در تعادل صورت است.

رینوپلاستی چیست؟

این عمل معمولا به عنوان عمل بینی شناخته می شود. اگرچه از نظر زیبایی کاربرد زیادی دارد، اما کاربردهای پزشکی حیاتی نیز دارد. جراحی بینی اغلب برای اصلاح تنفس ناقص که به دلیل مشکلات ساختار بینی ایجاد شده است، استفاده می شود. دلایل زیادی وجود دارد که یک فرد ممکن است برای جراحی بینی انتخاب کند. برخی افراد این روش را پس از ضربه، مانند شکستن بینی انتخاب می کنند. برخی ممکن است به دنبال آن باشند تا اندازه و شکل طبیعی بینی خود را اصلاح کنند تا آن را جذاب‌تر کنند و به آن اجازه دهند که با سایر ویژگی‌های صورت همخوانی بیشتری داشته باشد.

رینوپلاستی می تواند به طور چشمگیری عزت نفس شما را با تناسب و هماهنگی بهتر تمام ویژگی های صورت شما افزایش دهد. این نوع جراحی صورت می تواند تقریباً هر گونه مشکل زیبایی و برخی از مشکلات عملکردی را که با بینی خود دارید حل کند. بسیاری از مردان و زنان متوجه می‌شوند که حتی کوچک‌ترین تنظیمات شکل و اندازه می‌تواند به آنها کمک کند تا بهترین خود را احساس کنند. رینوپلاستی یکی از روش های مورد علاقه بهترین جراح پلاستیک زیبایی و ترمیمی صورت است. زیرا فرآیند ایجاد نتایج زیبا و طبیعی بسیار هنرمندانه است.

بیماران برای رفع نگرانی زیبایی ناشی از نقص مادرزادی یا افزایش سن تحت عمل زیبایی بینی قرار می گیرند. در صورت ضربه یا پس از آسیب بینی، بیماران تحت عمل جراحی ترمیمی بینی قرار می گیرند تا ظاهری طبیعی و طبیعی به بینی خود بدهد.

اجزای بینی

رینوپلاستی اصلاحی و یا عملکردی بهترین نتایج را زمانی به دست می‌دهد که بیمار و جراح پلاستیک در مورد نتیجه یک دید داشته باشند. بیمار باید با بهترین جراح بینی در اصفهان احساس راحتی کند، نیازهایش را مطرح کند. انتظاراتش را به او بگوید و بر سر نتیجه ای که ممکن است به دست آید، توافق کند.

اجزای بینی از روبرو

نگاه کلی به جراحی بینی

موارد توضیح کوتاه
نام جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی
هدفرفع عیوب ظاهری و عملکردی بینی
تخصص پزشکمتخصص گوش، حلق و بینی یا چراح پلاستیک
سن عمل جراحی17 تا 60 سال
مدت زمان جراحیباتوجه به نوع بینی و روش جراحی متفات است. ولی تقریبا بین 1.30 دقیقه تا 2 ساعت
ریکاوری2 هفته
عوارض احتمالیتورم و کبودی، خونریزی جزئی، ایجاد مشکلات تنفسی در مراجعه به مراکز نامعتبر
مشاهده نتیجهبعد از 6 تا 12 ماه

به چه منظور می توان جراحی بینی را انجام داد؟

اگر می خواهید چیزی را در مورد بینی خود تغییر دهید، از جمله موارد زیر، جراحی بینی ممکن است برای شما مناسب باشد:

  • برآمدگی یا قوز در پل بینی
  • نوک بینی پیازی
  • افتادگی نوک بینی
  • نوک بینی به سمت بالا
  • سوراخ های بینی بزرگ
  • عدم تقارن بینی
  • بینی کج
  • اندازه و پهنای بینی
  • شکل کلی بینی
  • انحراف سپتوم و مشکل در تنفس
جراحی بینی به چه منظور انجام می شود؟

ناراضی بودن از ظاهر بینی می تواند دائماً خسته کننده باشد. ممکن است به این فکر کنید که اگر بتوانید کمی بینی خود را تغییر دهید، آنگاه کل صورت شما متعادل تر می شود. با جراحی زیبایی بینی، بهترین جراح بینی اصفهان می تواند آن تغییر ظریف را ایجاد کند. و از این طریق صورت شما را از نظر زیبایی ظاهری دلپذیرتر نشان دهد.

کاندیدای مناسب برای عمل بینی در اصفهان

وقتی صحبت از جراحی بینی به میان می آید، نتایج مهم هستند، اما مهمترین چیز ایمنی شما است. حتی اگر بتوان از جراحی بینی برای رفع مشکلاتی که ممکن است داشته باشید استفاده کرد، مهم است که مطمئن شوید که کاندیدای خوبی هستید تا اطمینان حاصل شود که تغییرات به روشی ایمن و سالم ایجاد می‌شوند.

اگر از ظاهر بینی خود ناراضی هستید یا به دلیل انسداد بینی دچار مشکل در تنفس هستید، کاندید خوبی برای انجام جراحی بینی با دکتر آزاده خردمند هستید. شایع ترین دلایل تغییر شکل بینی عبارتند از:

  • بینی شما به دنبال آسیب دیدگی یا در نتیجه یک بیماری مادرزادی کج شده است
  • بینی شما قوز پشتی بزرگی دارد (برآمدگی روی پل) (به صفحه عمل قوز بینی در اصفهان مراجعه کنید)
  • نوک بینی شما بالا رفته یا افتاده، پهن یا ضخیم است
  • بینی شما به دنبال ضربه شکسته است
  • تیغه بینی شما منحرف شده است

دو دلیل اصلی برای انجام عمل بینی نگرانی های زیبایی یا مشکلات تنفسی است. اگر عنصری از ظاهر بینی شما را آزار می دهد، مانند اندازه یا شکل یا اگر به دلیل ساختار نامنظم آن در تنفس طبیعی از طریق بینی خود مشکل دارید، ممکن است کاندیدای خوبی برای جراحی زیبایی بینی باشید. شما ممکن است کاندیدای ایده آل برای جراحی بینی باشید اگر:

  • شما هم از لحاظ جسمی و هم از نظر روحی به اندازه کافی سالم هستید که می توانید تحت عمل جراحی قرار بگیرید
  • شما انتظارات واقع بینانه ای در مورد آنچه که روش می تواند انجام دهد و نمی تواند انجام دهد، دارید
  • شما حداقل 18 سال سن دارید و اجزای صورت شما کاملاً رشد یافته است
  • شما سیگاری نیستید یا موافقت می کنید که سیگار را برای مدتی در حول و حوش عمل خود ترک کنید

آیا به جراحی بینی نیاز دارم؟

آیا سن شما بالای 18 سال است؟

آیا از ظاهر بینی خود ناراضی هستید؟

آیا از مشکل تنفسی رنج می برید؟

آیا نوک بینی شما افتاده است؟

آیا بینی شما برآمدگی دارد؟

آیا بینی شما پهن است؟

آیا سوراخ های بینی شما بزرگ است؟

برای دیدن نتیجه آزمون نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.

Your score is

0%

با تمام روش های جراحی زیبایی، باید از سلامت کلی خوبی برخوردار باشید و انتظارات واقع بینانه ای در مورد آنچه که یک عمل بینی می تواند به دست آورد، داشته باشید. در مشاوره اولیه با دکتر آزاده خردمند، از شما خواسته می شود که شرایط پزشکی یا داروهای خاصی را که استفاده می کنید را بیان کنید تا او بتواند تشخیص دهد که آیا شما کاندیدای مناسبی برای عمل بینی اصفهان هستید یا خیر.

به طور کلی، ممکن است کاندیدای خوبی برای جراحی بینی باشید اگر:

  • شما از نظر جسمی سالم هستید
  • بینی شما کاملاً رشد کرده است (معمولاً این برای مردان 18 سال و برای زنان 16 سال است)
  • شما غضروف بینی سفت و پوستی سالم و کشسان دارید
  • سیگار نمی‌کشید
  • اهداف واقع بینانه ای در رابطه با بهبود ظاهر خود دارید

اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید، یا هر سوالی در مورد عمل بینی اصفهان دارید فرم روبرو را پر کنید. تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

نام و نام خانوادگی
شماره موبایل
پیام
پیام شما با موفقیت ارسال شد!
پیام خود را مجددا ارسال کنید.

متداول‌ترین روش های عمل بینی در اصفهان

جراحی بینی یکی از رایج ترین روش های جراحی در بین بیماران اصفهانی است. هر بینی متفاوت است، بنابراین همه روش ها برای اتخاذ رویکردی فردی برای هر بیمار اقتباس می شوند. رایج ترین روش های عمل بینی اصفهان عبارتند از:

رینوپلاستی

رایج ترین عمل بینی، رینوپلاستی در است و برای تغییر شکل یا ترمیم بینی (هم به دلایل زیبایی و هم به دلایل پزشکی) انجام می شود. رینوپلاستی می تواند بینی را صاف کند، شکل تمام قسمت های بینی را تغییر دهد و مشکلات تنفسی را بهبود بخشد. این روش می‌تواند در برخی از بیماران تخفیف‌های بیمه درمانی و درمانی را به همراه داشته باشد، به‌ویژه اگر این روش برای اصلاح مشکلات ناشی از آسیب یا اصلاح مشکلات تنفسی انجام شود.

تیپ پلاستی

رینوپلاستی نوک بینی یا تیپ پلاستی یک عمل جراحی زیبایی است که به بهبود فرم نوک بینی شما کمک می کند. و ظاهر کلی بینی و صورت شما را به طور کلی بهبود می بخشد. این جراحی برای شما مناسب است اگر نگرانی اصلی شما در مورد نوک بینی باشد و نه شکل، اندازه، ساختار یا طول آن.

سپتوپلاستی

سپتوپلاستی یا جراحی بینی بر روی تیغه شما توسط جراح بینی در اصفهان برای بهبود تنفس انجام می شود. همچنین سپتوپلاستی را می توان با رینوپلاستی برای جراحی سپتورینوپلاستی ترکیب کرد که می تواند به بهبود تنفس و ظاهر کمک کند

آلارپلاستی (کاهش سوراخ بینی)

آلارپلاستی، آلاپلاستی یا جراحی آلا یک روش جراحی است که با برداشتن مقدار کمی از بافت بینی از بال‌های بینی انجام می‌شود. این روش همچنین به عنوان روش کاهش پایه آلار شناخته می شود، ظاهر سوراخ های بینی شما را بهبود می بخشد و زیبایی طبیعی بینی شما را افزایش می دهد.

عمل بینی در اصفهان چگونه انجام می شود؟

جراحی بینی که به منظور رفع ایرادات ظاهری بینی افراد انجام می شود، مشکلاتی از قبیل افتادگی نوک بینی، بزرگی، پهنی، قوز و شکل نامناسب بینی را برطرف می کند. در این جراحی بافت اضافه برداشته شده و در صورت نیاز بافت هایی به بینی پیوند می شود. باتوجه به نوع عمل، بینی و تشخیص جراح یکی از دو تکنیک جراحی به روش بسته یا باز برای شما انجام می شود. تفاوت اساسی این دو روش در نوع برش ها است

عمل بینی به روش باز

در جراحی بینی باز، برش در ناحیه ای که به عنوان قطب میانی بینی پذیرفته می شود، اعمال می شود. پوست بینی و سپس بافت غضروفی از این محل برش برداشته می شود. باتوجه به عملکرد بینی یا اختلالات ساختار بینی، اعمال لازم انجام می شود. بافت غضروف و پوست مجدداً روی قطب میانی بینی جایگزین می‌شود. و با بستن برش، عمل کامل می‌شود. رینوپلاستی باز روش ارجح جراحی است زیرا دید واضحی از تمام ساختارها و بهترین نتیجه را در حین جراحی ارائه می کند.

تکنیک های بکار برده شده در عمل بینی اصفهان

عمل بینی به روش بسته

در رینوپلاستی باتوجه به فرآیندی که روی بینی انجام می شود برش های مختلفی اعمال می شود. اما برش ها از طریق سوراخ بینی انجام می شود و از بیرون قابل مشاهده نیست. تورمی که بعد از عمل ایجاد می‌شود در جراحی بینی بسته با سرعت بیشتری برطرف می‌شود.

هنگامی که این دو تکنیک با هم مقایسه می شوند، در جراحی بینی باز، جراح کنترل بیشتری بر قسمت داخلی بینی دارد و بنابراین می تواند تغییر شکل واضح تری انجام دهد، اما ممکن است روند بهبود کمی طولانی تر شود. یک اسکار خفیف، هر چند ظریف، احتمالا باقی خواهد ماند. در رینوپلاستی بسته تجربه جراح بسیار مهم است. در این تکنیک، روند بهبودی برای بیمار هم راحت‌تر و هم کوتاه‌تر است. علاوه بر این، از آنجایی که از طریق سوراخ های بینی انجام می شود، هیچ اثری از خود به جای نمی گذارد.

اگر همراه با عمل بینی تمایل دارید لیفت لب در اصفهان انجام دهید، حتما با دکتر مشورت کنید چون امکان این عمل همزمان وجود دارد.

مراحل جراحی بینی

مرحله اول: بیهوشی

قبل از انجام عمل، بیمار باید تحت بیهوشی کامل قرار بگیرد، تا دردی را در جریان جراحی احساس نکند.

مرحله دوم: برش بینی

در این مرحله باتوجه به ایرادات بینی فرد، برش هایی در زیر پل بینی یا اطراف پره ها انجام می گردد. برش ها به جراح اجازه می دهد به ساختار زیرین بینی دسترسی پیدا کند. در عمل بینی به روش باز، جراح، ناحیه بین دو سوراخ بینی (کلوملا) برش می دهد. و در جراحی بینی به روش بسته، جراح برشی عمودی در بخش کلوما (تیغه ای در پایین سپتوم که جدا کننده سوراخ های بینی است) ایجاد می کند. 

مرحله سوم: اعمال تغییرات

پس از بلند کردن پوست بینی و دسترسی به کل بینی، جراح تغییرات لازم بر روی استخوان، بافت غضروف و پوست بینی انجام می دهد.

مرحله چهارم: بخیه و پانسمان
هنگامی که جراحی شما به پایان رسید، پوست و بافت های شما با دقت سر جای خود قرار می گیرد. برش های بین سوراخ های بینی بخیه زده می شود. سپس شما به اتاق ریکاوری انتقال پیدا می کنید تا بهوش بیایید.

بیهوشی
برش بینی
تغییرات بینی
بخیه و پانسمان

معیارهای بهترین عمل زیبایی بینی

در ارزیابی عمل جراحی بینی، نکات مختلفی در نظر گرفته می شود. در این زمینه، ما می‌توانیم معیارهای زیبایی بینی را فهرست کنیم که به ما در درک بهترین جراحی زیبایی بینی کمک می‌کند:

سوالات متداول در مورد عمل بینی اصفهان

آیا اصلاح انحراف تیغه بینی با جراحی پلاستیک امکان پذیر است؟

سپتوم قسمتی از بینی پوشیده از مخاط است که حفره بینی را از وسط به دو قسمت تقسیم می کند. و از غضروف در جلو و استخوان در پشت تشکیل شده است. انحراف تیغه بینی، یعنی یک اختلال فیزیکی در بینی که در آن این غضروف یا قسمت استخوانی در خط وسط بینی به یک طرف متمایل می شود، یکی از علل دیسترس تنفسی است. این خم شدن ممکن است در جلو یا عقب رخ دهد. گذرگاه در سمتی که این خم شدن رخ می دهد باریک شده و باعث مشکل در تنفس می شود.

انحراف بینی و سپتوم را می توان همزمان با عمل بینی در اصفهان توسط جراحان پلاستیک جراحی کرد. برای اطلاعات بیشتر به صفحه جراحی انحراف بینی مراجعه کنید.

معرفی جراح برای عمل بینی اصفهان

دکتر آزاده خردمند یک جراح پلاستیک متخصص کاملا مجرب و با تجربه در اصفهان است که بیش از چند سال تجربه در اجرای تکنیک های مدرن جراحی بینی دارد. او بر نتایج طبیعی در همه بیماران خود تاکید می کند. و بینی متعادل و زیبا را ارائه می دهد که از طریق عمل بینی در اصفهان به دست می آید.

دکتر آزاده خردمند از طریق سال ها کار با بیماران مختلف و موارد چالش برانگیز می تواند به کاهش هر گونه اضطراب، استرس و ترسی که در رابطه با عمل جراحی زیبایی یا عملکردی بینی دارید کمک کند. هدف اصلی او این است که شما را راحت کند و به هر یک از سؤالاتی که ممکن است قبل از عمل جراحی داشته باشید پاسخ دهد.

برای اطلاع از هزینه عمل بینی در اصفهان به صفحه آن مراجعه کنید.

خلاصه کلام

عمل بینی اصفهان به کلیه اعمال جراحی اطلاق می شود که به طور قابل توجهی شکل بینی را تغییر می دهند یا عملکرد بینی را بهبود می بخشند. باتوجه به ناحیه مورد نظر، عمل بینی می تواند قوز پشتی بزرگ، نوک پیازی، بینی پهن، سوراخ های بینی باز شده، انحراف تیغه بینی و موارد دیگر را اصلاح کند.

اگر از اندازه یا شکل بینی خود ناراضی هستید، این یک درمان محبوب است. و با قابلیت های پزشکی آن بسیار متنوع تر شده است. با مراجعه به بهترین جراح بینی در اصفهان، ظاهر خود را جذاب و زیباتر کنید.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *