عمل بینی شکسته در اصفهان

بینی برجسته ترین ویژگی صورت است. بنابراین جای تعجب نیست که ضربه به بینی می تواند عواقب مخربی برای ظاهر بینی و همچنین عملکرد آن داشته باشد. شکستگی بینی نه تنها ظاهر فرد را تغییر می دهد، بلکه می تواند باعث مشکلات تنفسی نیز شود. سیاهی چشم معمولاً از شکستگی استخوان های بینی نیز ناشی می شود. اگر به دنبال عمل بینی شکسته در اصفهان هستید، با ما همراه باشید.

عمل بینی شکسته در اصفهان

اگر فکر می کنید بینی خود را شکسته اید، مهم است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. آنها بررسی خواهند کرد که آیا خون روی سپتوم وجود دارد، یعنی دیواره استخوان و غضروفی که دو طرف بینی شما را از هم جدا می کند. این وضعیت به عنوان هماتوم تیغه بینی شناخته می شود و اگر در اسرع وقت درمان شود، بهترین حالت است. بسته به شدت شکستگی ممکن است به یک متخصص گوش و حلق و بینی که بهترین جراح بینی در اصفهان است ارجاع داده شوید.

بینی شکسته

بینی شکسته یک شکستگی یا ترک در بخش استخوانی بینی است. که معمولاً در نتیجه برخی از آسیب‌های خارجی است. علل متفاوت است. و شامل زمین خوردن، تصادفات وسیله نقلیه و آسیب های ورزشی می شود. بر اساس مطالعات متعدد در سراسر جهان، شکستگی ناحیه بینی رایج ترین نوع شکستگی صورت است.

هنگامی که بینی خود را می شکنید ممکن است به غضروفی که آن را پشتیبانی می کند نیز آسیب وارد شود. و دیواره نازکی که سوراخ های بینی شما را جدا می کند ممکن است از جای خود خم شده باشد (انحراف سپتوم).

بینی شکسته اغلب خود را در عرض سه هفته بهبود می‌بخشد. اما ممکن است برای تغییر شکل آن یا ترمیم هر آسیب جدی نیاز به جراحی داشته باشد.

عمل بینی شکسته

علائم بینی شکسته

علائم آشکار شکستگی یا ترک بینی شامل خونریزی، تورم و کبودی است. با این حال، این اثرات ثابت نمی کند که بینی خود را شکسته اید. اگر فکر می کنید ممکن است بدون وجود این علائم دچار شکستگی شده باشید، احتمالاً در اشتباه هستید. سایر علائمی که نشان می دهد فرد دچار شکستگی بینی می شود عبارتند از:

• کبودی
  • خونریزی بینی
  • حساسیت به لمس
  • چشم های سیاه
  • بینی کج شده
  • صدای خس خس در هنگام لمس
  • مشکل تنفس
  • درد و ناراحتی

اگر شکستگی بینی جزئی باشد، همچنان به مراقبت های پزشکی در اورژانس یا مطب دکتر نیاز دارید. اگر دچار وقفه شدید شوید، ممکن است جراحی اصلاحی لازم باشد.

آیا با شکستگی بینی ممکن است عوارضی رخ دهد؟

برخی از عوارض و آسیب های دیگر نیز ممکن است در نتیجه شکستگی بینی شما ایجاد شود. این شامل:

انحراف سپتوم

شکستگی بینی ممکن است باعث ایجاد انحراف تیغه بینی شود. این زمانی است که دیواره ای که دو مجرای بینی را جدا می کند جابجا می شود. انحراف سپتوم باعث باریک شدن مجرای بینی شما می شود. دارو می تواند شرایط را مدیریت کند، با این حال، برای اصلاح آن به جراحی انحراف بینی نیاز است.

هماتوم سپتوم

لخته های خون ممکن است پس از شکسته شدن بینی در آن جمع شوند و یک یا هر دو سوراخ بینی را مسدود کنند. این وضعیت هماتوم تیغه بینی نامیده می شود و ممکن است باعث آسیب غضروف شود، مگر اینکه خون به سرعت تخلیه شود.

شکستگی غضروف

در برخی موارد که استخوان های بینی در اثر ضربه شدید شکسته شده اند، ممکن است غضروف بینی شما نیز شکسته شود.

اقدامات کمک های اولیه

اقدام در خانه می تواند به کاهش علائم ناشی از ضربه بینی کمک کند و روند بهبودی را آغاز کند. در اینجا چند راه حل کمک های اولیه وجود دارد که می توانید بعد از آسیب دیدگی بینی انجام دهید. بهتر است در اولین استراحت خود سریع عمل کنید و از طریق دهان نفس بکشید و به جلو خم شوید تا تخلیه خون به گلو به حداقل برسد.

استفاده از کیسه یخ

یک کیسه یخ را به آرامی روی آن قرار دهید. اگر دچار آسیب دیدگی بینی شده اید، بلافاصله پس از ضربه از کمپرس سرد استفاده کنید تا تورم و درد برطرف شود. کیسه یخ را هر بار به مدت 15 تا 20 دقیقه روی بینی آسیب دیده بگذارید تا بتوانید تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرید. یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید. در عوض، یک پارچه نخی بین کمپرس و بینی خود داشته باشید.

مصرف قرص مسکن

رفع ناراحتی درد را با تیلنول یا ایبوپروفن کاهش دهید. مطابق دستورالعمل استفاده کنید. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن از التهاب جلوگیری کرده و به غیر از تسکین درد، تب را کنترل می کنند.

استفاده از اسپری بینی

ضداحتقان بینی OTC مصرف کنید انجام این کار به هر گونه مشکل تنفسی کمک خواهد کرد. با این حال، اگر خونریزی بینی ادامه پیدا کرد، هیچ چیزی را برای درد مصرف نکنید و در اسرع وقت تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرید. سرتان را بالا نگه دارید. آن را به بالش تکیه دهید.

چه زمانی بینی شکسته نیاز به جراحی دارد؟

اگر بینی شما دچار شکستگی های متعدد یا تغییر شکل دائمی مانند انحراف تیغه بینی شده است، ممکن است به خدمات جراح پلاستیک صورت نیاز داشته باشید. این جراحی‌ها پیچیده هستند و شامل تنظیم مجدد بافت، استخوان و غضروف هستند. با این حال، اگر شکستگی ساده و بدون بافت یا استخوان خارج از محل باشد، آسیب احتمالاً به جراحی نیاز ندارد.

بیمارانی که دچار شکستگی شدید یا شکستگی‌های متعدد بینی هستند، نمی‌توانند کاندیدای واجد شرایط برای تنظیم مجدد دستی شوند. علاوه بر این، بیمارانی که دچار شکستگی بینی هستند که شامل جابجایی غضروف یا استخوان‌های بینی می‌شود و در 14 روز اول درمان انجام نمی‌شود، می‌توانند با مراجعه به بازسازی شکستگی بینی مشکل را برطرف کنند. شکستگی که به تیغه بینی شما آسیب می زند باعث مشکل یا انسداد تنفسی می شود که نیاز به جراحی توسط پزشکان رینوپلاستی تروما بینی لس آنجلس دارد.

اگر در نظر دارید جراحی زیبایی بینی یا عمل بینی شکسته را در اصفهان انجام دهید، همین امروز با ما مشاوره کنید.

عمل بینی شکسته چه فوایدی دارد؟

شکستگی بینی فقط ظاهر شما را تغییر نمی دهد، ممکن است انسداد بینی وجود داشته باشد که تنفس طبیعی را دشوار می کند. همچنین به دلیل قرارگیری نامنظم استخوان‌های بینی، ممکن است ناراحتی مداوم وجود داشته باشد. با ترمیم شکستگی بینی خود با جراحی بینی شکسته، نه تنها مشکلات زیبایی را اصلاح می کنید. بلکه توانایی تنفس از طریق بینی را نیز بهبود می دهید.

عمل بینی شکسته در اصفهان

بینی از استخوان و غضروف بسیار ظریف تشکیل شده است. اگر فوراً با بینی شکسته برخورد شود، می توان به راحتی شکل آن را تغییر داد. پزشک ممکن است برای ارزیابی میزان آسیب، اشعه ایکس یا سی‌تی اسکن را تجویز کند، زیرا آسیب به چشم‌ها، دندان‌ها و فک نیز غیرمعمول نیست. امکان ترمیم بینی دقیقاً در مطب پزشک و با بی حسی موضعی وجود دارد.

جراح بینی، بینی شما را تغییر مکان می دهد و آن را با گچ کاری ساخته شده از گچ یا فلز در جای خود نگه می دارد. این گچ مانند یک آتل عمل می کند و به مدت یک هفته تغییر موقعیت را حفظ می کند.

ترمیم بینی شکسته در دستان حرفه ای بهترین جراح بینی در اصفهان امکان پذیر است.

تشخیص و درمان بینی شکسته

اگر فکر می‌کنید بینی خود را شکسته‌اید، زیبایی‌شناسی تنها دلیلی نیست که سریع عمل کنید، زیرا مشکل در تنفس نیز اغلب می‌تواند به وجود بیاید.

در طی عمل جراحی، استخوان های متحرک بینی شما در موقعیت اصلی خود قرار می گیرند. گاهی اوقات، اگر سپتوم نیز به تازگی شکسته و کج شده باشد، نیاز به جابجایی نیز دارد. شما برای این روش تحت بیهوشی عمومی خواهید بود، که معمولاً یک ساعت طول می کشد تا تکمیل شود. احتمالاً در حین بهبودی نیاز به بسته بندی داخل بینی و گچ گیری یا آتل در بالای بینی خود دارید.

بهترین جراح بینی شکسته در اصفهان

برای اطمینان از شکسته شدن بینی، باید معاینه شوید. دکتر آزاده خردمند می تواند به تشخیص شکستگی بینی شما کمک کند. و یک برنامه درمانی را توصیه کند. برای اینکه کاندیدای عمل جراحی شکستگی بینی باشید، باید ظرف یک هفته پس از شکستگی بینی خود ویزیت شوید. پس از این مدت، شما همچنان کاندیدای ترمیم هستید. با این حال ممکن است به عمل بینی باز به جای بسته نیاز داشته باشید. این باعث می‌شود که تورم شما کاهش یابد و عمل جراحی موفقیت‌ آمیزتر شود.

ریکاوری عمل بینی شکسته در اصفهان

شما باید به مدت 6 هفته فشار روی بینی خود را حفظ کنید زیرا استخوان ها بهبود می یابند و باید با سر بالا بخوابید تا تورم کاهش یابد. محل جراحی بعد از عمل شما کاملاً دردناک و حساس خواهد بود که در طی چند روز اول به بهبود ادامه خواهد داد. ایجاد کبودی در اطراف چشم‌ها معمول است. برای کمک به مدیریت هر گونه ناراحتی، نسخه ای خواهید داشت.

مهم است که از فعالیت‌های شدید و ورزش‌های سنگین یا بلند کردن وزنه نیز خودداری کنید. اسپلینت شما در عرض یک هفته جدا می شود، اما بینی شما تا چند هفته متورم می ماند. بهبودی کامل شما پس از جراحی بینی شکسته ممکن است چند ماه طول بکشد.