عمل قوز بینی در اصفهان

برآمدگی و قوز روی پل بینی یک شکایت رایج در اصفهان است. بسیاری از افراد معمولا به دلیل ژنتیک یا ویژگی‌های قومیتی با بینی قوزدار به دنیا می‌آیند. پل بزرگ به شدت بر تعادل ویژگی های صورت بخصوص از نمای نیم‌رخ تأثیر می گذارد. برای صاف کردن و تغییر شکل پل بینی، رینوپلاستی یا درمان‌های زیبایی غیرجراحی می‌تواند به نتیجه مطلوب برسد. عمل قوز بینی یک اقدام عملی برای خلاص شدن از شر قوز ناخواسته و مشاهده یک بینی خوب و جذاب است. در این مقاله به بررسی عمل قوز بینی در اصفهان می‌پردازیم.

قوز بینی به معنای بیرون زدگی قسمت میانی پل بینی است که ممکن است به دلیل رشد بیش از حد استخوان یا غضروف بینی ایجاد شود. به طور کلی نوک آن آویزان و دراز است و به ندرت صاف و رو به بالا است.

هنگامی که برجستگی ها یا برآمدگی های بزرگتر روی بینی وجود داشته باشد، برای رفع و برداشتن آنها، نیاز به عمل بینی است. بهترین جراح بینی در اصفهان، از تکنیک های پیشرفته برای ایجاد نتایج طبیعی تغییر شکل بینی که برای ماندگاری طراحی شده اند، استفاده می کند.

اصلاح قوز بینی می تواند تفاوت قابل توجهی در هماهنگی اجزای صورت ایجاد کند و ظاهری جذاب تر ایجاد کند.

تکنیک های عمل قوز بینی در اصفهان

برداشتن قوز بینی را می توان با تکنیک های مختلفی انجام داد. در برخی موارد، قوز بینی را می توان با راسپینگ یا سوهان زدن تغییر شکل داد. دکتر آزاده خردمند استفاده از مجموعه خاصی از سوهان‌ها را توصیه می‌کند که امکان کانتور کردن استخوان‌های بینی را به شیوه‌ای دقیق فراهم می‌کنند.

در موارد نادر، او برای از بین بردن قوز بینی از ابزارهای برقی استفاده می کند. سایر موارد نیاز به برداشتن قوز با بریدگی تیز در امتداد پل بینی و آوردن استخوان بینی بعداً با استئوتومی دارد. در برخی موارد، قوز بینی می‌تواند بیشتر غضروفی باشد و نیاز به تغییر شکل قسمت غضروفی داشته باشد.

در جراحی بینی روش های مختلفی برای انجام جراحی وجود دارد که گاهی اوقات بیش از یک روش قابل قبول بوده و نتیجه زیبایی را ایجاد می کند. این چالش برای بهترین جراح بینی در اصفهان است تا از بهترین روش استفاده کند و سعی کند آن را در امتداد بینی ایجاد کند. 6 مورد از متداول‌ترین تکنیک‌ها در حذف قوز بینی در زیر ذکر شده است:

تکنیک اول

برش غضروف جانبی فوقانی و سپتوم

بخیه زدن ulc در عمل قوز بینی در اصفهان
برش ulc در عمل قوز بینی در اصفهان
غضروف جانبی فوقانی-عمل قوز بینی در اصفهان

برداشتن هر دو غضروف جانبی فوقانی و پشتی غضروفی یک تکنیک رایج در عمل قوز بینی در اصفهان است. این تکنیک را می توان در بیمارانی با قوزهای کوچک و زوایای داخلی بینی گسترده استفاده کرد. اما خطر باریک شدن بیش از حد قسمت میانی راه هوایی بینی را دارد که گاهی اوقات به آن تغییر شکل معکوس V می گویند.

برخی از بیماران بینی باریک‌تر را دوست دارند و می‌توانند علت این نوع برداشتن قوز باشند، به‌ویژه بیمارانی که بینی‌های پهن‌تری دارند.

اگر قصد دارید سپتوم بینی خود را عمل کنید، برای اطلاعات بیشتر به صفحه جراحی انحراف بینی مراجعه کنید.

تکنیک دوم

فقط قوز غضروفی را برداشته و غضروف جانبی فوقانی را حفظ کنید.

حفظ غضروف در عمل قوز بینی در اصفهان
برش قوز در عمل قوز بینی در اصفهان
غضروف جانبی فوقانی

برای این روش، جراح فقط قوز بینی را برمی دارد و غضروف جانبی بالایی را در امتداد لبه ها حفظ می کند. این روش بهتر است برای قوزهای کوچک بینی استفاده شود زیرا میزان برداشتن آن محدود است. این یک رویکرد بسیار فنی است که عملکرد دریچه بینی و طول غضروف جانبی فوقانی و دریچه بینی را حفظ می کند.

تکنیک سوم

غضروف جانبی بالایی را بخیه بزنید

بخیه غضروف در عمل قوز بینی در اصفهان
پخش غضروف در عمل قوز بینی در اصفهان
قوز بینی با غضروف جانبی فوقانی

در اینجا جراح قصد دارد ابتدا غضروف های جانبی فوقانی را از پل بینی جدا کند. غضروف بالا رفته را می توان به آسانی مشاهده کرد و بدون خطر برای غضروف جانبی فوقانی آن را برداشت. زمانی که جراح از ظاهر پل راضی باشد. غضروف های جانبی فوقانی به سادگی در موقعیت خود بخیه می شوند.

تکنیک چهارم

غضروف های جانبی فوقانی را جدا کرده و قوز غضروفی را بردارید سپس غضروف جانبی فوقانی را تا کنید.

غضروف جانبی فوقانی بخیه می شود
غضروف جانبی فوقانی در عمل قوز بینی در اصفهان چین خورده است
پخش غضروف

پس از جدا کردن غضروف های جانبی فوقانی از پل بینی، جراح اکنون غضروف جانبی فوقانی را در امتداد بینی تا می کند که به آن “فلپ پخش کننده” می گویند. این کار یک فنر در قسمت میانی بینی قرار می دهد و راه هوایی را باز می کند و در اینجا عرض ایجاد می کند.

تکنیک پنجم

غضروف های جانبی فوقانی را جدا کنید و قوز غضروفی را بردارید سپس گرافت پخش کننده را وارد کنید

بخیه غضروف جانبی در عمل قوز بینی در اصفهان
گرافت پخش کننده در عمل قوز بینی در اصفهان

به جای تا کردن غضروف های جانبی فوقانی، در اینجا جراح از پیوند پخش کننده برای باز کردن راه هوایی استفاده می کند.

تکنیک ششم

غضروف های جانبی فوقانی را جدا کنید و قوز غضروفی را بردارید سپس غضروف جانبی بالایی را تا کنید و گرافت های پخش کننده را وارد کنید.

غضروف جانبی در عمل قوز بینی در اصفهان تا شده است

برای این تکنیک، ترکیبی از تا کردن غضروف‌های جانبی فوقانی با گرافت‌های پخش‌کننده برای ایجاد پشتی بینی پهن‌تر استفاده می‌شود.

تکنیک هفتم

غضروف جانبی فوقانی و قوز غضروف را بردارید و با پیوندهای پخش کننده جایگزین کنید

قوز  و غضروف هر دو در عمل قوز بینی در اصفهان برداشته می شود

به جای اینکه بیمار غضروف جانبی فوقانی را از دست داده باشد، در اینجا جراح از غضروف برای جایگزینی بافت از دست رفته استفاده می کند. این گرافت ها در امتداد پشتی قرار می گیرند و می توانند تا انتهای بینی کشیده شوند. و زاویه را به بیرون گسترش دهند و به آنها گرافت پخش کننده می گویند. این گرافت ها می توانند به تنفس و حفظ سفتی غضروف جانبی فوقانی و بهبود باز شدن دریچه کمک کنند.

خلاصه کلام

عمل زیبایی بینی با کاهش قوز یکی از شایع ترین علل جراحی بینی در اصفهان است. قوز بینی از غضروف یا استخوان تشکیل می شود. عمل قوز بینی در اصفهان، اصلاح زیبایی یا لاغری قوز بینی است. برای موفقیت در کاهش قوز باید هم استخوان و هم غضروف برداشته شود.

دکتر آزاده خردمند، به طور مکرر روش های اصلاح قوز بینی را با مهارت‌های پیشرفته و تکنیک‌های نوآورانه خود انجام می دهد. تا رضایت هر زیباجوی را که به او مراجعه می‌کند، جلب کند.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *