مراقبت های بعد از تزریق ژل

تزریق ژل یکی از تکنیک های جوانسازی پوست به شمار می رود که در حال حاضر در سرتاسر جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این روش ، امکان رفع چروک های جزئی تا متوسط پوست و نیز برجسته سازی برخی نقاط چهره نظیر لب و گونه ها را فراهم می سازد. کسب نتایج بهینه از این روش جوانسازی پوست ، مستلزم انجام آن توسط یک جراح متخصص و مجرب و نیز رعایت اصول مراقبتی تحت عنوان مراقبت های بعد از تزریق ژل می باشد. در این مقاله به بررسی دستورات و مراقبت های بعد از آن خواهیم پرداخت.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

اقدامات و مراقبت های بعد از تزریق ژل :

  • بروز کبودی و تورم مختصر در موضع تزریق ، امری بدیهی است و نباید ایجاد نگرانی نماید ؛ چرا که به مرور فروکش خواهد کرد و می توان به منظور کمک به تسریع کاهش آن از کمپرس یخ استفاده نمود.
  • استفاده از مواد غذایی کانند آلوئه ورا یا آناناس و سبزیجات می تواند به شما در کاهش تورم و کبودی ناحیه تحت درمان کمک بسیار زیادی کند.
  • افراد باید تا مدت زمانی که پزشک آن ها مشخص نموده از خوابیدن به روی صورت اجتناب كنند. بهتر است در این زمان یک یا دو عدد بالشت کوچک در زیر سر خود قرار دهید به گونه ای که میان چانه و قفسه سینه شما زاویه 30 الی 40 درجه به وجود بیاید. 
  • به صورت طاق باز بخوابید و از چرخیدن و قرار گرفتن بر روی صورت اجتناب فرمایید چرا که این کار موجب ایجاد فشار و حرکت کردن مواد تزریق شده خواهد شد. 
  • مهم ترین نکته در مراقبت های بعد از تزریق ژل این است که افراد به هیچ وجه نباید موضع تزریق را دستکاری نمایند و از ماساژ دادن محل تزریق نیز می بایست خودداری کنند.
  • جهت استحمام و شستن صورت بعد از پروسه جوانسازی ، به مدت ٢٤ساعت اجتناب كنند.
  • پس از انجام این فرایند ، ممکن است با درد در ناحیه تزریق مواجه شوید ، اصلا نگران نباشید ؛ زیرا به منظور کمک به تسکین درد ، پزشک شما داروهایی را برای تان تجویز خواهند نمود که با مصرف منظم آن ، می توانید به التیام درد و بهبود التهاب به وجود آمده کمک شایانی نمایید.

 

لازم به ذکر است که افراد پس از انجام این فرایند ، تا حدودی متوجه تغییرات به وجود آمده خواهند شد ؛ اما نتیجه نهایی تقریبا دو هفته بعد  ، قابل رویت خواهد بود.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت