دکتر پولیپ بینی در اصفهان

بهترین دکتر پولیپ بینی در اصفهان چگونه به درمان این عارضه می‌پردازد؟ خطرات ناشی از به وجود آمدن پولیپ در بینی چیست و برای درمان آن به چه پزشکی باید مراجعه کنیم؟ داروها و روش‌های درمانی مناسب در درمان پولیپ بینی چه مواردی هستند؟ دکتر پولیپ بینی در اصفهان برای درمان پولیپ بینی چه زمانی از روش جراحی استفاده می‌کند؟

در این مقاله به پولیپ بینی و روش‌های درمانی آن پرداخته‌ایم تا آگاهی بیشتری نسبت به آن داشته باشیم و در زمان مناسب برای درمان آن اقدام کنیم.

دکتر پولیپ بینی اصفهان

چه زمانی باید برای درمان پولیپ بینی به پزشک مراجعه کنیم؟

هنگامی که پولیپ بینی سبب بروز علائم و نشانه‌هایی شود که برای فرد مشکل‌ساز بوده و برای بیش از ده روز ادامه پیدا کند، باید برای درمان آن اقدام کرده و به بهترین جراح بینی در اصفهان مراجعه کند. این علائم شامل مواردی است که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • وخیم‌تر شدن علائم پولیپ بینی
  • ایجاد تورم و التهاب شدید دور چشم
  • احساس سردرد شدید که ممکن است با تب همراه باشد.
  • بروز اختلال در تنفس و یا نفس کشیدن در طول خواب شبانه
  • احساس دو بینی، کاهش دید و یا عدم توانایی در حرکت دادن چشم‌ها

البته به خاطر داشته باشید که این علائم بسیار شبیه به بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی، سینوزیت مزمن و … بوده و برای تشخیص صحیح آن حتما باید به متخصص پولیپ بینی در اصفهان مراجعه کنید.

درمان پولیپ بینی

درمان پولیپ بینی که از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌شود، سبب برطرف شدن پولیپ و یا کاهش اندازه آن خواهد شد. روش‌های درمانی پولیپ بینی عمدتا شامل دارو درمانی و یا روش جراحی پولیپ بینی بوده که در ادامه به معرفی این روش‌ها می‌‌پردازیم:

بیشتر بخوانید: جراحی انحراف بینی در اصفهان

داروهای موثر در درمان پولیپ بینی

 دارویی که پزشکان برای درمان پولیپ بینی توصیه و تجویز می‌کنند، اسپری و یا قطره‌های بینی استروئیدی و کورتیکواستروئیدی است. این گونه اسپری‌ها و قطره‌های بینی، در کوچک‌تر شدن بینی و کاهش التهاب آن موثر است و از نمونه‌های آن می‌توان به اسپری بینی مومتازون (Mometasone) اشاره کرد که در میان اسپری‌ها و قطره‌های استروئیدی، عوارض جانبی بسیار کمتری دارد. نخوه استفاد از این اسپری نیز باید مطابق دستور پزشک باشد اما در حالت کلی، اسپری کردن آن برای دو بار در روز در هر سمت بینی تجویز می‌شود.

در موارد شدیدتری که پولیپ بینی بزرگ‌تر بوده و مشکلاتی را برای فرد ایجاد کرده است، ممکن است پزشک از داروهای دیگری در کنار قطره‌ها و اسپری‌های بینی استروئیدی به طور همزمان استفاده کند. به عنوان مثال ممکن است پزشک برای دوره زمانی مشخصی، مصرف قرص‌های خوراکی استروئیدی و یا قرص‌های کورتیکواستروئیدی خوراکی را برای شما تجویز کند. قرص پردنیزولون (Prednisolone) از نمونه این داروها است که با توجه به عوارض و مشکلاتی که ممکن است برای فرد ایجاد کند، باید از مصرف خودسرانه آن خودداری کرده و بازه مصرفی آن نیز، حتما باید طبق دستور پزشک و مشورت‌های او مشخص شود. بازه زمانی که غالبا برای مصرف این گونه داروها از سوی پزشکان در نظر گرفته می‌شود، بین 7 تا 10 روز است؛ چرا که ممکن است مشکلات و عوارضی از جمله پوکی استخوان، دیابت، بالا رفتن فشار خون، افزایش یافتن وزن و … را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: درمان قوز بینی در اصفهان

جراحی پولیپ بینی

جراحی پولیپ بینی که یکی از روش‌های قطعی برطرف کردن پولیپ بینی و رهایی از عوارض و ناراحتی‌های آن برای همیشه است، به تشخیص پزشک و پس از بررسی وضعیت کامل بیمار انجام خواهد شد. در واقع هنگامی که دارو درمانی برای درمان پولیپ بینی موثر واقع نشده و به کاهش عوارض و علائم آن، کمکی نکرده باشد، پزشک به روش جراحی روی آورده و آن را به شما پیشنهاد خواهد کرد.

جراحی پولیپ بینی، به روش جراحی آندوسکوپی انجام شده که در آن، یک لوله مجهز به لنز و همچنین یک دوربین کوچک (لوله آندوسکوپ) وارد سوراخ‌های بینی شده و به سمت حفره‌های سینوسی پیش می‌رود. در ادامه نیز پزشک به کمک یک ابزار بسیار ظریف، پولیپ‌ها و هر گونه موانع دیگری که مسیر سینوس‌ها را مسدود کرده باشد را برداشته و آن‌ها را برطرف خواهد کرد. جراحی آندوسکوپی بینی به صورت سرپایی انجام شده و در ساعات بعد از جراحی، در صورتی که خونریزی در ناحیه جراحی شده وجود نداشته باشد، فرد مرخص شده و می‌تواند به خانه بازگردد. در روزهای بعد از جراحی پولیپ بینی نیز، بهتر است مدت زمانی در حدود دو هفته را استراحت کرده و با انجام مراقبت‌ها و دستورالعمل‌های تجویز شده از سوی پزشک، بهترین نتیجه را از جراحی پولیپ بینی خود بگیرید.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *