تاری دید بعد از بلفاروپلاستی

تاری دید بعد از بلفاروپلاستی پلک عارضه ای زودگذر است که معمولا در افرادی که عمل زیبایی بلفاروپلاستی را انجام داده اند رخ می دهد. این عارضه پزشکی موضوع خطرناکی نیست و به طور کلی یک مسئله کاملا گذرا است و شاید تنها چند روز و یا چند هفته کوتاه طول بکشد. علت این عارضه می تواند به دلیل انجام جراحی و استفاده از بیهوشی بوده که ابتدا موجب تورم و التهاب در ناحیه چشم می شود و سپس ایجاد تاری می­ کند. نکته مهم این است که جراحان زیبایی عارضه تاری دید بعد از عمل بلفاروپلاستی را به عنوان یک بیماری مجزا و خطرناک نمی­دانند چرا که این مشکل فقط تنها در برخی از افراد اتفاق می­افتد و نیز پس از ایجاد شدن در این دسته از بیماران خوشبختانه خیلی زود بهبود می ­یابد.

علت تاری دید بعد از بلفاروپلاستی

قطره‌ها و پمادهای روان‌کننده، مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی، از طرفی عدم بسته شدن کامل پلک‌ها می تواند خشکی چشم و در نتیجه تاری دید پس از عمل شود. البته تنها دلایل ایجاد این اختلال دلایل گفته شده نیست بلکه عوامل دیگری نیز دخیل است که از مهم ترین آن ها عبارتند از:

تورم

پس از جراحی بافت‌های پلک ممکن است واکنش التهابی نشان دهند که باعث تورم و ورم در ناحیه جراحی شده ‌شود. اگر می خواهید تا با راه های کاهش ورم پلک بعد از بلفاروپلاستی بیشتر بدانید حتما این مقاله از سایت را مطالعه کنید.

تغییرات در شکل پلک

در برخی موارد، جراحی باعث تغییر شکل و موقعیت پلک‌ها شده و همین موضوع اختلال دید در فرد را به همراه دارد.

عوارض جانبی داروها

برخی داروهایی که برای کنترل درد یا التهابات پس از جراحی تجویز می‌شوند که می تواند در فرد عوارضی مثل تاری دید را به همراه داشته باشد.

بهبود تاری دید بعد از بلفاروپلاستی

اگرچه تاری دید بعد از عمل بلفاروپلاستی ممکن است برای مدتی ادامه داشته باشد، اما خوشبختانه خطرناک نیست و معمولا این موضوع بهبود می یابد. قاعدتا لازم است تا برای بهبود تاری دید بعد از جراحی پلک در اصفهان به دستورات پزشکی و نکاتی که جراح توصیه می­کند به طور دقیق توجه داشته باشیم که از مهم ترین آن ها عبارتند از:

1- پرهیز از فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های خطرناک تا زمانی که پزشک اجازه دهد.

2- استفاده از قطره‌های چشمی و داروهای تجویز شده توسط پزشک.

3- استفاده از ماساژ سرد و یا گرم طبق توصیه پزشک برای کاهش تورم و التهاب.

4- رعایت دقیق دستورات و محدودیت‌های حرکتی و فعالیت‌هایی که پزشک تعیین می‌کند.

5- انجام تمرینات چشمی و ماساژ چشم برای بهبود تاری دید.

📌 بیشتر بخوانید: کوچک شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی و علت آن

تا چه مدت بعد از بلفاروپلاستی تاری دید ادامه دارد؟

پس از جراحی پلک و ایجاد احتمالی تاری دید بعد از عمل بلفاروپلاستی، ممکن است این عارضه حدود دو تا سه هفته طول بکشد تا این موضوع برطرف شود. در طی این مدت بخصوص در چند روز اول، ممکن است بیمار تاری و دوبینی ناشی از تورم پلک داشته باشد که معمولاً موقتی است و خیلی زود بهبود یافته و بینایی چشم ها به حالت اولیه و متعادل باز می­ گردد.

مدت زمانی که تاری دید بهبود می‌یابد و به حالت طبیعی برمی‌گردد، بستگی به میزان تغییرات جراحی و وضعیت اولیه چشم بیمار دارد. در اغلب بیماران دیده شده است که در عرض چند هفته تا چند ماه پس از جراحی، تاری دید ادامه می‌یابد. شرایط جسمانی بیمار، مقاومت سیستم ایمنی بدن او و سایر ویژگی های سلامت فرد در مدت زمان ادامه دار بودن عارضه تاری دید بعد از عمل بلفاروپلاستی اثرگذار است.

سوالات متداول تاری دید بعد از بلفاروپلاستی

یا تاری دید بعد از بلفاروپلاستی موقتی است؟

بله، تاری دید بعد از بلفاروپلاستی معمولاً موقتی و با گذشت زمان برطرف می شود. این تاری دید به دلیل ورم و تورم پلک ها ایجاد می شود که طی چند هفته بهبود پیدا می کند.

چگونه می توان تاری دید را بعد از بلفاروپلاستی کاهش داد؟

برای کاهش تاری دید می توان از روش هایی مانند استفاده از قطره های چشمی، کمپرس سرد، و استراحت چشم ها استفاده کرد. همچنین پرهیز از فعالیت های شدید چشمی و استفاده از عینک آفتابی در روزهای اول پس از جراحی می تواند بسیار موثر باشد.

در نهایت….

بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی، تاری دید موقتی شایع است که ناشی از ورم و تورم پلک ها می باشد. این تاری دید معمولا 1 تا 2 هفته پس از عمل برطرف می شود، اما در برخی موارد زمان بیشتری طول می کشد تا فرد به حالا عادی برگردد. برای کاهش تاری دید، استفاده از قطره های چشمی، کمپرس سرد، استراحت چشم ها و پرهیز از فعالیت های شدید چشمی توصیه می شود. در اکثر موارد، این تاری دید موقتی و بدون عوارض دائمی بوده و با گذشت زمان و بهبود تورم پلک ها، بینایی به حالت عادی باز می گردد.