جراحی بینی بدون تامپون در اصفهان

جراحی بینی بدون تامپون چیست و چگونه انجام می‌شود؟ قیمت عمل بینی بدون تامپون چه تفاوتی خواهد داشت؟ عمل بینی با تامپون بهتر است و یا بدون آن؟ بعد از عمل بینی بدون تامپون چه مراقبت‌هایی باید انجام شود؟ برای جراحی بینی بدون تامپون در اصفهان به چه پزشکی مراجعه کنیم؟ عوارض عمل بینی بدون تامپون چیست؟ تامپون و گچ در عمل بینی چیست و عمل بینی بدون تامپون گذاری، چقدر درد خواهد داشت؟

عمل بینی بدون تامپون در واقع، روشی برای جراحی بینی است که در آن پس از انجام عمل بینی، از تامپون استفاده نمی‌شود. در این مقاله به توضیح این روش جراحی بینی و معایب و مزایای آن پرداخته‌ایم تا اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورید.

جراحی-بینی-بدون-استفاده-از-تامپون

معایب استفاده از تامپون در جراحی بینی

تامپون بینی، یک پانسمان نرم و اسفنجی است که در انتهای آن یک نخ ۱۵ سانتی‌متری قرار  دارد. وجود این نخ در انتهای تامپون، به تغییر موقعیت آن در بینی و خارج کردن آسان‌تر آن از بینی کمک خواهد کرد. تامپون‌ها قبل از گذاشته شدن در بینی، توسط جراح به پمادهای مختلفی از جمله آنتی‌بیوتیک، اپی‌نفرین، لیدوکائین و … آغشته شده تا از خونریزی و ایجاد لخته‌های خون (هماتوم) بعد از عمل بینی جلوگیری کند.

موارد استفاده از تامپون در جراحی بینی نیز، عموما به جراحی‌هایی برمی‌گردد که در آن‌ها، تیغه بینی بازسازی و جراحی شده باشد که از نمونه‌ی آن‌ها می‌توان به سپتوپلاستی و یا جراحی انحراف بینی، توربینکتومی و یا جراحی سینوس، جراحی پولیپ بینی و … اشاره کرد.

برخی از بیماران که از درد هنگام برداشتن تامپون، هراس داشته و نگران دردناک بودن آن هستند، ممکن است از جراح بینی خود بخواهند از این نوع پانسمان استفاده نکرده و ترس از کشیدن تامپون بعد از عمل بینی را با پزشک خود در میان بگذارند.

افزون بر این، از آن جایی که تامپون درون حفره بینی قرار می‌گیرد، تنفس از طریق بینی را با مشکل مواجه کرده و باعث گرفتگی در مسیر تنفس خواهد شد. این موضوع همچنین، سبب احساس گرفتگی در بینی، خشک شدن ترشحات بینی و خشکی دهان فرد خواهد شد. به همین دلیل ابزار دیگری به نام اسپلینت داخلی جایگزین تامپون شده و این مشکلات را برای بیماران برطرف کرده است.

جایگزین تامپون بعد از عمل بینی

در واقع، امکان حذف کامل تامپون‌ها وجود نداشته و تنها می‌توان از یک جایگزین برای آن‌ها استفاده کرد. اسپلینت‌ها و یا آتل های داخل بینی که جایگزین مناسبی برای تامپون‌ها هستند، غالبا از جنس سیلیکونی بوده و در ناحیه میانی آن‌ها، یک کانال قرار دارد. این کانال کمک می‌کند فرد هنگام تنفس با مشکل مواجه نشده و بتواند پس از عمل بینی، به راحتی از بینی خود نفس بکشد.

البته هنوز جراحان زیادی استفاده از تامپون را به روش‌های دیگر ترجیح می‌دهند، اما این تامپون‌ها در مقایسه با تامپون‌های گذشته، کوچک‌تر بوده تا هنگام برداشتن و خارج کردن آن‌ها از بینی، درد کمتری متوجه فرد شده و احساس ناراحتی به دنبال نداشته باشد.

جراحی بدون تامپون بهتر است یا با تامپون

همان طور که گفته شد، بسیاری از جراحان همچنان استفاده از تامپون پس از انجام عمل بینی را مناسب دانسته و آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. چرا که تامپون‌ها ضمن جلوگیری از خونریزی، مانع هماتوم و تشکیل لخته‌های خونی شده و استفاده از آن‌ها برای ترمیم استخوان‌ها نیز مناسب است. از طرفی استفاده از تامپون بعد از جراحی بینی نیز، به معنای درد کشیدن بیمار هنگام برداشتن و خارج کردن آن از بینی او خواهد بود.

باید گفت تشخیص لزوم مورد استفاده قرار دادن و یا ندادن تامپون‌ها بعد از جراحی بینی، متخصص جراح بینی بوده و باید در مورد آن، حتما با پزشک خود مشورت کرده و آزمایشات قبل از جراحی بینی در این مورد را به خوبی انجام دهید. ضمن آن که، یک پزشک و جراح متخصص و با تجربه، از تامپون‌های کوچک‌تری استفاده کرده و آن‌ها را به گونه‌ای داخل بینی قرار دهد که جدا کردن و خارج کردن آن‌ها، درد چندانی را برای فرد به دنبال نداشته باشد.

زمان خارج کردن تامپون‌ها نیز در میزان درد و ناراحتی که برای فرد به دنبال دارد، تاثیر بالایی داشته و یک جراح متخصص سعی دارد تا در زمان مناسب و تا قبل از آن که تامپون‌ها به دیواره بینی بچسبند، آن‌ها را از بینی فرد خارج کند. به همین دلیل، لازم است تا به بهترین جراح بینی در اصفهان مراجعه کرده و برای عمل بینی بدون تامپون و یا با استفاده از تامپون، با او مشورت کنید.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *