جراحی بینی نیمه فانتزی و نحوه انجام آن

جراحی بینی یکی از جراحی‌های پرچالش می‌باشد، افرادی که از اندازه و فرم بینی خود رضایت ندارند معمولاً از آغاز سنین نوجوانی به جراحی زیبایی بینی فکر می‌نمایند اما در زمان جراحی، انتخاب مدل بینی می‌تواند تصمیمی سخت باشد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند فرم بینی آنها پس از جراحی به حالت طبیعی باشد و فقط مشکلات ظاهری مانند قوز، کج بودن تیغه میانی، بزرگ بودن حفره‌ها و مشکلات دیگری که در آناتومی و تقارن طبیعی چهره‌ اختلال ایجاد نموده است را برطرف نمایند اما برخی دیگر تمایل دارند جراحی بینی را به شکل مدل‌های خاصی مانند مدل عروسک‌های باربی جراحی نمایند. اما انتخاب دیگری که در میانه‌ی این دو گروه قرار دارد افرادی می‌باشند که جراحی بینی نیمه فانتزی را انتخاب می‌نمایند.

جراحی-بینی-نیمه-فانتزی-و-نحوه-انجام-آ

بینی‌های نیمه فانتزی ویژگی‌هایی از بینی طبیعی و بینی عروسکی را با هم دارند و می‌تواند کل چهره را تحت تاثیر قرار دهند. در این مقاله به طور کامل در مورد این نوع از جراحی بینی صحبت خواهیم کرد.

ویژگی های بینی نیمه فانتزی

برخی از ویژگی‌های بینی‌های نیمه فانتزی عبارت است از:

  • پل بینی صاف و طبیعی: پل بینی در وسط پیشانی قرار گرفته است و یکی از نقاطی است که می‌تواند بر کل چهره تاثیرگذار باشد. تغییراتی که طی جراحی ایجاد می‌شود شامل ایجاد برجستگی‌های طبیعی و بدون هر گونه قوس و برآمدگی می‌باشد.
  • میزان قوس بینی در بینی نیمه فانتزی از بینی فانتزی کمتر می‌باشد.
  • کاهش اندازه‌ی پل بینی
  • زاویه سر بالا در نوک بینی (میزان زاویه نوک بینی کمتر از بینی عروسکی می‌باشد)، در واقع یکی از ویژگی‌های بینی نیمه فانتزی، نوک زیبای بینی می‌باشد که موجب متمایز شدن این جراحی از جراحی بینی طبیعی می‌باشد.
  • کوچک شدن حفره‌های بینی
  • کوچک و نازک شدن نوک بینی
  • برطرف کردن تمام مشکلات ظاهری مانند کج بودن سپتوم و یا بزرگ بودن بینی

کاندید مناسب جراحی بینی نیمه فانتزی

بینی نیمه فانتزی به دلایل ویژگی‌هایی که دارد هم در میان خانم‌ها و هم در میان آقایان طرفداران خاصی دارد. تمام افراد بالای 18 سال که از فرم بینی خود رضایت ندارند می‌توانند جهت جراحی بینی نیمه فانتزی اقدام نمایند. در افرادی که برجستگی بینی کم می‌باشد و یا اینکه پوست بینی آنها بسیار ضخیم می‌باشد ممکن است نتایج دلخواه حاصل نشود.

کاندیدای-جراحی-بینی-نیمه-فانتزی

پیش از انتخاب مدل بینی برای جراحی علاوه بر تصاویر نتایج انجام این جراحی‌ به صورت دیدار حضوری افرادی را که تحت این جراحی قرار گرفته‌اند را ملاقات نمائید تا در صورت رضایت از نتایج جراحی برای عمل اقدام نمائید.

نحوه جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی تحت بیهوشی عمومی و یا بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. اکثر بیماران و جراحان روش بیهوشی عمومی را جهت این جراحی انتخاب می‌نمایند.

روش جراحی بینی نیمه فانتزی معمولاً به روش باز می‌باشد، بدین صورت که جراح برشی در تیغه‌ی میانی بینی ایجاد می‌نماید تا بتواند به ساختار اسکلت داخلی بینی دسترسی داشته باشد. با توجه به ساختار بینی (استخوانی و یا غضروفی) تغییرات لازم انجام می‌شود. در افرادی که غضروف به اندازه‌ی کافی جهت ایجاد زاویه در نوک بینی وجود ندارد ممکن است پیوند غضروف از گوش و یا غضروف تیغه‌ی میانی بینی استفاده شود.

نحوه-انجام-جراحی-بینی-نیمه-فانتزی

پس از انجام تغییرات ساختاری منطبق با ویژگی‌های بینی نیمه فانتزی که پیشتر اشاره شد، بخیه‌هایی در داخل و خارج بینی اعمال می‌شود. سپس پانسمان‌هایی در داخل حفره‌های بینی و خارج آن گذاشته می‌شود. در نهایت یک آتل از جنس پلاستیک و یا آهن در روی پانسمان‌های خارجی اعمال می‌شود تا از هرگونه ضربه و یا فشار ناگهانی به بینی جلوگیری شود.

مراقبت‌های پس از جراحی بینی نیمه فانتزی

با توجه به اینکه تغییرات ساختاری زیادی در بینی انجام شده است تورم، کبودی و درد در روزهای اول پس از جراحی کاملاً طبیعی می‌باشد. جهت کاهش تورم و درد می‌توانید از کیسه‌ی آب یخ در اطراف بینی استفاده نمائید. استفاده از کیسه آب یخ در 48 ساعت اول پس از جراحی در کاهش تورم می‌تواند بسیار مثبت باشد.

با توجه به سن، ضخامت پوست و سلامت جسمانی تورم اطراف بینی به تدریج کاهش می‌یابد. مراقبت های بعد از عمل بینی تاثیر به سزایی در نتیجه جراحی دارد.

مابقی مراقبت های بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی عبارتند از:

  • خوابیدن به صورت طاق باز برای جلوگیری از وارد شدن ضربه به بینی
  • خودداری از استعمال دخانیات و سیگار برای جلوگیری از انقباض رگ های خونی به مدت دو ماه
  • پرهیز از مصرف مشروبات الکلی به مدت دو ماه بعد از جراحی
  • مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک
  • خودداری از قرار گرفتن درمکان های شلوغ برای جلوگیری از وارد شد ضربه به بینی
  • خودداری از فین کردن با شدت

انتخاب جراح مناسب برای جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی همانقدر که می‌تواند اثرات مثبتی در چهره‌ی فرد ایجاد نماید در صورتی که نتایج جراحی با موفقیت همراه نباشد می‌تواند نتایج منفی نیز داشته باشد و با ایجاد چهره‌ای غیر طبیعی اعتماد به نفس افراد را کاهش دهد. این مورد به خصوص در مورد انتخاب مدل‌های خاص بینی مانند بینی نیمه فانتزی از اهمیت دوچندان برخوردار می‌باشد.

جراح باید با توجه به ویژگی‌های آناتومی چهره‌ی هر فرد او را به طور کامل راهنمایی نماید. در برخی افراد با توجه به ساختار داخلی بینی امکان جراحی بینی به حالت نیمه فانتزی وجود ندارد، جراحی متخصص و با تجربه در جلسات مشاوره پیش از جراحی باید تمام این موارد را با بیمار مطرح نماید تا منجر به ناامیدی پس از جراحی نشود. به طور کلی توصیه می‌شود در انتخاب مدل بینی از روی احساسات زودگذر تصمیم نگیرید و با توجه به نظر جراح، فرم مناسب بینی را که متناسب با سن، جنسیت و آناتومی چهره‌ی شما می‌باشد را انتخاب نمائید تا بتوانید بهترین نتیجه را از جراحی کسب نمائيد.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل در مورد جراحی بینی نیمه فانتزی، کاندیدای مناسب این جراحی، نحوه انجام آن و … توضیحاتی را ارائه دادیم. قبل از انجام این جراحی بهتر است که با آن آشنایی داشته و با آگاهی در مورد انجام آن تصمیم بگیرید. تنها به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام جراحی بینی نیمه فانتزی به دلیل اهمیت بالای آن به بهترین جراح بینی در اصفهان مراجعه کنید.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *