جراحی ترمیم بینی در اصفهان

جراحی ترمیم بینی یا رینوپلاستی اصلاحی برای رفع نتایج نامطلوب جراحی بینی قبلی انجام می‌شود. برخی اختلافات در مورد اصطلاحات وجود دارد. به عقیده برخی، عمل بعدی که توسط همان جراح برای اصلاح نتایج نامطلوب ناشی از عمل اول انجام می‌شود، عمل ترمیمی نامیده می‌شود، در حالی که رینوپلاستی ثانویه نامی است که به عمل یا جراحی‌های اصلاحی انجام شده توسط جراحان دیگر داده می‌شود. در این مقاله به بررسی جراحی ترمیم بینی در اصفهان می‌پردازیم.

دلایل رایج برای جراحی ترمیم بینی

متأسفانه هر عمل زیبایی بینی نمی‌تواند نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد. نوک پهن، پیازی، عدم تقارن، افتادگی و بینی بسیار کوتاه یا برجسته (بینی خوکی) ممکن است این مورد باشد. سوراخ‌های بینی ممکن است نامتقارن یا پهن باشند. ممکن است ریزش دیواره‌های کناری بینی (کولاپس آلار) و مشکل در تنفس وجود داشته باشد.

بینی ممکن است شبیه منقار طوطی به دلیل برداشتن ناکافی غضروف باشد. یا ممکن است به دلیل برداشتن بیش از حد غضروف، در پل بینی (بینی زینی) فرو ریخته شود.

انواع نگرانی‌هایی که بیماران به آن‌ها تمایل دارند را می‌توان به دو دسته اصلی نگرانی‌های پزشکی و زیبایی شناختی تقسیم کرد.

نگرانی‌های پزشکی

  • مشکلات تنفسی
  • ساختارهای بینی ضعیف شده است
  • فروپاشی دریچه بینی
  • حمایت ساختاری کافی نیست
  • مشکلات سینوسی
  • از زمان جراحی، آسیب یا ضربه به بینی را تجربه کرده اید

نگرانی‌های زیبایی شناختی

  • احساس کنید بینی هنوز خیلی بزرگ است
  • بینی به درستی صاف نشده است
  • بینی شما غیرطبیعی به نظر می‌رسد
  • بینی بیش از حد کوچک شده و نامتناسب به نظر می‌رسد
  • تکنیک مورد استفاده برای نیازهای خاص شما مناسب نبوده و بینی با صورت شما مناسب نیست

جراحی ترمیم بینی در اصفهان بسیار پیچیده‌تر و دشوارتر از جراحی اولیه است. بنابراین نیاز به تخصص بسیار دقیق جراح دارد.

جراحی ترمیم بینی چیست؟

متأسفانه 7 تا 15 درصد از عمل‌های بینی اولیه نیاز به جراحی ترمیم بینی در اصفهان دارند. برخی از این عملیات مستلزم اصلاحات جزئی هستند در حالی که برخی شامل اصلاحات عمده هستند. در یک جراحی اصلاحی جزئی، نتایج عمل اول قابل قبول است و فقط تغییرات کوچک ضروری است. ممکن است بیمار به طور کلی از ظاهر و احساس فعلی بینی راضی باشد، اما درخواست تجدید نظرهای کوچک را دارد.

با این حال، اگر جراحی بینی قبلی باعث تغییر شکل ظاهری شده باشد، یک جراحی اصلاحی اساسی مورد نیاز است. یک عمل جراحی بینی ناموفق ممکن است اعتماد به نفس بیمار را کاهش داده و باعث دوری بیمار از فعالیت‌های اجتماعی شود. به طور کلی، چنین بیمارانی هم از بینی خود ناراضی هستند و هم از جراحی ترمیم بینی می‌ترسند. (اگر دوباره شکست بخورد چه می‌شود؟ آیا ممکن است بدتر شود؟ آیا می‌توانم به پزشکم اعتماد کنم؟)

نمونه کار جراحی ترمیم بینی در اصفهان-دکتر آزاده خردمند

بهترین زمان برای جراحی ترمیم بینی در اصفهان چه زمانی است؟

حداقل باید 6 ماه از جراحی قبلی گذشته باشد. باید صبر کرد تا بافت‌های پوست به درستی بهبود یابند. از آنجایی که تصمیمات عجولانه می‌تواند منجر به مشکلات بیشتری شود، جراحی بینی مجدد باید توسط بهترین جراح بینی در اصفهان انجام شود.

فرآیند جراحی ترمیم بینی در اصفهان

جراح بینی این روش پیچیده را به صورت سرپایی و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌دهد. باتوجه به موقعیت منحصر به فرد هر بیمار، دکتر از روش بسته یا باز جراحی بینی استفاده می‌کند. در جراحی بینی بسته، برش‌هایی در داخل بینی ایجاد می‌شود. با این حال، اکثر بیماران رینوپلاستی اصلاحی نیاز به روش جراحی بینی باز دارند. این روش به دکتر اجازه می‌دهد تا بافت‌های بینی را به دقت مرتب کند و ساختار استخوان را برای ایجاد خطوط زیبا و متناسب بینی شکل دهد.

در حالی که اکثر عمل بینی اصفهان برای کاهش اندازه یا شکل بینی انجام می‌شود، گاهی اوقات در جراحی ترمیم بینی در اصفهان نیاز به افزودن غضروف به شکل پیوند غضروفی است که در آن غضروف از گوش یا دنده برداشته می‌شود تا حمایت ساختاری اضافی برای بینی فراهم شود.

اگر مشکلات تنفسی در نتیجه جراحی زیبایی بینی رخ داده باشد، باید آزمایشاتی برای تعیین میزان مشکل و علت خاص انجام شود. برای رفع مشکلات تنفسی اغلب از پیوند غضروف برای تغییر ساختار بینی استفاده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به صفحه پیوند غضروف به بینی مراجعه کنید.

جراحی ترمیم بینی می‌تواند به طور قابل توجهی پیچیده‌تر باشد. زیرا ممکن است بافت اسکار، انقباض بافت و کاهش غضروف از اولین جراحی بینی وجود داشته باشد.

ریکاوری جراحی ترمیم بینی

دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی و توصیه‌های بهبودی مشابه توصیه‌های روش اصلی شما خواهد بود. به خصوص مهم است که تمام دستورالعمل های ارائه شده توسط دکتر را دنبال کنید. زیرا جزئیات کوچک می‌توانند بر روند بهبودی شما تأثیر بگذارند.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه مراقبت های بعد از عمل بینی مراجعه کنید.

بلافاصله بعد از عمل بینی شما با یک آتل پوشانده می‌شود. یک هفته بعد از جراحی، برای برداشتن اسپلینت با دکتر قرار ملاقات خواهید داشت. تورم بخشی طبیعی از روند بهبودی است و می‌تواند از قابل مشاهده شدن نتیجه نهایی در چند هفته یا ماه اول پس از جراحی جلوگیری کند.

تفاوت اصلی در نقاهت پس از عمل جراحی ترمیم بینی در اصفهان در این است که دوره نقاهت طولانی‌تر از جراحی اولیه رینوپلاستی است. به طور معمول ممکن است یک سال طول بکشد تا نتایج اولیه جراحی بینی به طور کامل قابل مشاهده باشد. اما برای جراحی بینی اصلاحی ممکن است تا 18 ماه یا دو سال طول بکشد.

نمونه کار جراحی ترمیم بینی در اصفهان

هزینه جراحی ترمیم بینی در اصفهان

بسیاری از بیماران می‌پرسند که آیا یک جراحی بینی ترمیمی در اصفهان به اندازه عمل اولیه آنها هزینه دارد یا خیر. این باتوجه به قیمت جراحی اولیه بیمار و میزان بازبینی که انجام خواهد شد بسیار متفاوت است. به طور کلی، محدوده قیمت برای جراحی ترمیم بینی در اصفهان مشابه هزینه عمل‌های جراحی بینی سنتی خواهد بود یا باتوجه به تکنیک لازم ممکن است بالاتر باشد.

ارائه دهندگان بیمه تمایلی به پوشش هیچ گونه هزینه جراحی بینی در اصفهان که به دلایل زیبایی انجام می‌شود، ندارند. با این حال، اگر برای رفع مشکلات تنفسی یا سایر مسائل پزشکی انجام شود، روش‌های جراحی بینی ترمیمی ممکن است توسط ارائه دهندگان بیمه سلامت پوشش داده شوند. شرکت‌های بیمه در مورد پوشش دادن و عدم پوشش آنها بسیار متفاوت هستند، بنابراین باید از ارائه‌دهنده فردی خود بپرسید که آیا شما واجد شرایط پوشش هستید یا خیر.

خلاصه کلام

جراحی ترمیم بینی در اصفهان برای بهبود تناسبات بینی و صورت یا اصلاح مشکلاتی که ممکن است در نتیجه جراحی بینی قبلی ایجاد شده باشد طراحی شده است. رینوپلاستی اصلاحی شما ممکن است شامل انواع گزینه‌های اصلاحی از کاهش اندازه کلی بینی تا تغییر شکل نوک بینی یا باریک کردن دهانه سوراخ‌های بینی باشد.

در حالی که جراحی زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین روش‌های جراحی پلاستیک است، اما یکی از سخت‌ترین جراحی‌های زیبایی نیز به شمار می‌رود. زیرا موقعیت‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند منجر به نیاز بیمار به تجدید نظر در روش اصلی تغییر شکل بینی شود.

دکتر آزاده خردمند به عنوان یکی از ماهرترین جراحان زیبایی بینی در اصفهان، درک پیچیده‌ای از پیچیدگی‌های ساختاری و عملکردی بینی دارد و تجربه چندین ساله در انجام جراحی‌های ترمیم بینی دارد.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *