جراحی همزمان لیفت سانترال لب و جراحی بینی

جراحی همزمان لیفت سانترال لب و جراحی بینی امروزه تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی شده که خواهان جراحی در این دو ناحیه از صورت‌شان هستند. بینی و لب‌ها یکی از مهم‌ترین اجزاء صورت هستند که نقش به‌سزایی در زیبایی هر شخص ایفا می‌کنند. برخی از افراد از شکل بینی خود راضی نیستند و از سویی فاصله میان لب بالایی و بینی آن‌ها زیاد است؛ این عوامل باعث کاهش اعتماد به نفس در فرد مورد نظر می‌شوند پس برای آشنایی بیشتر با این موضوع تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

جراحی همزمان لیفت سانترال لب و جراحی بینی

مزایای جراحی همزمان لیفت سانترال لب و جراحی بینی

در جراحی همزمان لیفت سانترال لب و جراحی بینی یک موضوع از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است؛ برشی که در ناحیه کلوملا (تیغه‌ی صاف گوشتی که بین سوراخ‌های بینی وجود دارد) ایجاد می‌شود از اهمیت بسیاری در نتیجه جراحی برخوردار است.

اگر این برش با دقت و به خوبی ایجاد نشود، می‌تواند منجر به خونریزی شود و در نهایت باعث مردگی بافت یا از دست رفتن پوست آن ناحیه شود که خود تاثیر بسیاری در زیبایی و سلامت شخص دارد؛ اما اگر شما از پزشک خبره‌ای برای انجام این عمل جراحی کمک بگیرید، بی‌شک با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد.

انجام جراحی همزمان لیفت سانترال لب و جراحی بینی نیز مزیت‌های خود را دارد. در هنگام جراحی بینی برش‌هایی در داخل و بیرون بینی ایجاد می‌شود؛ پزشک می‌تواند از همان برش‌ها برای انجام جراحی لیفت لب استفاده کند! این موضوع باعث می‌شود تا شما با یک تیر دو هدف را نشانه بگیرید و همچنین خونریزی کمی را برای انجام این دو جراحی تجربه کنید.

از نظر مسائل مالی نیز انجام جراحی همزمان این دو عمل نیز برای بیمار بسیار مقرون به صرفه است. چرا که شما تنها یک بار هزینه معاینه، مشاوره، اتاق عمل، بیهوشی و … را پرداخت می‌کنید! همچنین پس از این جراحی همزمان، شما فقط یک دوره نقاهت را برای بهبودی طی می‌کنید و پس از مدت کوتاهی می‌توانید به زندگی عادی خود برگردید.

چگونه جراحی سانترال لب و جراحی بینی همزمان با هم انجام می شود؟

همانطور که می دانید رینوپلاستی یا همان جراحی بینی با هدف تغییر آناتومی و شکل بینی انجام می‌شود. در عمل جراحی بینی پزشک برشی در قسمت زیرین و بین دو سوراخ بینی که اصطلاحاً کلوملا نامیده می‌شود، ایجاد می‌کند و با کنار زدن پوست و بافت به انجام تغییرات مورد نیاز در این ناحیه دست می‌زند.

از سویی دیگر جراحی سانترال لب نیز به منظور اصلاح افتادگی لب و برجسته‌سازی آن انجام می‌شود. برای انجام این عمل جراحی نیز برش اصلی در ناحیه کلوملا ایجاد می‌شود و سپس پزشک با کشیدن پوست بالای لب، به برجسته‌سازی لب‌ها و کاهش فاصله آن‌ها با بینی کمک می‌کند. همانطور که متوجه شدید، محل برش در هر دو عمل جراحی بینی و سانترال لب یکسان است.

البته این عمل جراحی همزمان به موارد متعددی بستگی دارد که هم شما و هم پزشک باید به آن‌ها توجه داشته باشند. اولین شرط انجام این عمل شرایط فیزیکی و سن بیمار است. پزشک با معاینه دقیق بیمار و در نظر گرفتن تمامی جوانب سلامتی او باید انجام این عمل را در دستور کار قرار دهد یا آن را رد کند.

📌 جهت دریافت مشاوره از دکتر آزاده خردمند برای انجام عمل بینی در اصفهان یا سایر روش های زیبایی می توانید با شماره 03136615699 تماس حاصل نمایید.

خطرات جراحی همزمان لیفت سانترال لب و جراحی بینی

انجام جراحی همزمان نیز همچون جراحی‌های دیگر خطرات و عوارضی را در پی دارند. البته شما می‌توانید با دقت در انتخاب پزشک معالج، این خطرات را تا حد چشم‌گیری کاهش دهید. در صورتی که شما برای انجام این جراحی از پزشک کم‌تجربه‌ای بهره ببرید، ممکن است جای زخم و اسکار پس از جراحی باقی بماند! این موضوع به تنهایی می‌تواند زیبایی بیمار را تحت‌تاثیر قرار دهد.

همچنین یکی دیگر از خطرات این جراهی‌ها این است که پزشک معالج لب بالایی را بیش از اندازه بالا ببرد. این موضوع باعث نمایش غیرطبیعی دندان‌های بیمار خواهد شد که باز هم تاثیر به‌سزایی در زیبایی دارد و ممکن است اعتماد به نفس بیمار را مختل کند.

جراحی همزمان لیفت لب و جراحی بینی قاعدتاً مدت زمان بیشتری را نسبت به جراحی بینی یا سانترال لب نیاز دارد. بنابراین بیمارانی که از نظر پزشکی نمی‌توانند مدت زمان زیادی داروی بیهوشی و حضور در اتاق عمل را تحمل کنند، از انجام این عمل از سوی پزشک منع می‌شوند تا خطری سلامت آن‌ها را تهدید نکند.

سوالات متداول

آیا جراحی همزمان لیفت سانترال لب و جراحی بینی درد دارد؟

بیمار در طول جراحی بیهوش خواهد بود و قاعدتاً دردی را تجربه نخواهد کرد. اما پس از انجام جراحی و هنگامی که بیمار هوشیاری خود را بدست می‌آورد، ممکن است کمی درد در ناحیه بینی داشته باشد. اما مدت زمان نقاهت این بیماری کم است و بیمار تنها پس از چند روز سلامت خود را باز خواهد یافت.

هزینه جراحی همزمان لیفت سانترال لب و جراحی بینی چقدر است؟

هزینه‌های جراحی همزمان از فردی به فرد دیگر کاملاً متفاوت است. چرا که این هزینه به دستمزد پزشک، تجهیزات مورد استفاده، میزات تغییرات لازم و … بستگی دارد. توجه داشته باشید که هزینه انجام این عمل جراحی نسبت به جراحی بینی یا جراحی لیفت سانترال لب به تنهایی بیشتر خواهد بود.
همچنین دقت داشته باشید که این دو جراحی عمدتاً یک جراحی زیبایی محسوب می‌شود و به همین دلیل بیمه، هزینه‌های آن را پوشش نمی‌دهد.

در نهایت….

جراحی همزمان لیفت سانترال لب و جراحی بینی امروزه یکی از رایج‌ترین جراحی‌ها زیبایی محسوب می‌شود. اما همانطور که در متن اشاره کردیم خطراتی در این جراحی برای بیمار وجود دارد که زیبایی و سلامت بیمار را تهدید می‌کند. از سویی دیگر شما می‌توانید با بهره بردن از این جراحی همزمان، یک بار زیر تیغ جراحی بروید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *