نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی

یکی از دغدغه های مراجعه کننده ها نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی می باشد که دلیل آن استفاده از تامپون داخل بینی و آتل بینی می باشد که خوابیدن افراد را بعد از جراحی سخت خواهد کرد. و همچنین مدام از این بابت که در هنگام خوابیدن آسیبی به بینی آن ها وارد نشود نگران می باشند که در این مقاله به طور کامل در مورد نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی صحبت خواهیم کرد و دیگر نیاز نیست نگران باشید چرا که نکاتی برای راحت خوابیدن بدون ایجاد هیچ مشکلی برای بینی تازه عمل شده در این مقاله برای شما ارائه خواهیم داد. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

نحوه-خوابیدن-بعد-از-جراحی-بینی

نکات مهم در خصوص خوابیدن بعد از جراحی بینی

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیبی به بینی و خواب راحت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد که در ادامه تمام نکات مهم در این مورد را بررسی خواهیم کرد.

نکات-مهم-در-خصوص-خوابیدن-بعد-از-جراحی-بینی

طاق باز خوابیدن

یکی از اقداماتی که باید در خصوص خوابیدن بعد از جراحی بینی انجام داده و رعایت کرد، خوابیدن به صورت طاق باز می باشد و بدین منظور توصیه می شود که در هنگام خوابیدن سر خود را با استفاده از چند بالش نرم بالاتر از بدن قرار دهید چرا که این امر موجب می شود تا اثر نیروی جاذبه بر روی بینی کم شده و از تورم بینی نیز کاسته شود.

قرار دادن بالشت در طرفین خود

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم یکی از نگرانی های افراد در هنگام خوابیدن بعد از جراحی بینی غلت خوردن و وارد شدن آسیب به بینی می باشد که برای جلوگیری از این موضوع توصیه می شود افراد چند بالشت در طرفین خود قرار دهند و همچنین می توانند برای کاهش درد کمر یک بالش در زیر زانوی خود قرار دهند.

استفاده از کمپرس قبل از خواب

برای تسریع روند بهبودی و کاهش تورم و درد قبل از خوابیدن توصیه می شود که کمپرس یخ بر روی بینی افراد قرار دهند تا بدون نگرانی خوابی راحت داشته باشند.

خوابیدن با فاصله از دیگران

برای جلوگیری از از وارد شدن هر گونه ضربه و آسیب به بینی افراد باید تا مدت ها بعد از جراحی با فاصله از افراد دیگر خانواده به خصوص همسر خود بخوابند تا از وارد شدن ضربه به بینی به دلیل حرکات ناگهانی فرد کنار شما جلوگیری شود. پس تا مدتی بعد از جراحی بینی و بهبودی نسبی توصیه می شود تنها بخوابید.

خودداری از خوابیدن به روی شکم

یکی از اعمال خطرناک بعد از جراحی خوابیدن به روی شکم می باشد که منجر به وارد شدن فشار به بینی و همچنین خراب شدن غضروف های در حال بازسازی خواهد شد بنابراین افراد باید از خوابیدن به روی شکم تا مدت ها بعد از جراحی خودداری کنند.

خودداری-از-خوابیدن-به-روی-شکم

پرهیز از مصرف کافئین

به دلیل نگرانی از بابت وارد شدن آسیب به بینی تازه عمل شده در هنگام خوابیدن افراد دچار بی خوابی می شوند که برای جلوگیری از این اتفاق و داشتن خوابی راحت توصیه می شود که افراد در دوران نقاهت از مصرف کافئین خودداری کنند.

خودداری از خوابیدن به پهلو

از آنجایی که در دوران نقاهت بهترین جراح بینی در اصفهان توصیه می کند که از وارد شدن هرگونه فشار و ضربه به بینی خودداری کنید، بنابراین خوابیدن به پهلو به مدت دو الی سه هفته بعد از جراخی توصیه نمی شود و باید افراد از این نوع خوابیدن خودداری کنند.

خودداری از مصرف قرص های خواب آور

برخی از افراد به دلیل بی خوابی بعد از جراحی به قرص های خواب آور روی می آورند که باید در این مورد گفت این کار اشتباه بوده و افراد باید از مصرف هرگونه قرص های خواب آور پرهیز کرده و به طور طبیعی بخوابند چرا که امکان دارد قرص های خواب آور با داروهای دیگر تجویز شده تداخل داشته باشد.

اهمیت صحیح خوابیدن بعد از جراحی بینی

یکی از جراحی هایی که به منظور برطرف کردن مشکلات و نقص های بینی مورد استفاده قرار می گیرد جراحی بینی می باشد که نتیجه آن بسیار وابسته به رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی می باشد که یکی از این مراقبت ها نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی می باشد. به دلیل تورم و کبودی بینی بعد از جراحی توصیه می شود که به مدت دو الی چهار هفته بعد از جراحی فرد به میزان کافی استراحت داشته و از انجام هرگونه فعالیت های شدید بدنی نیز اجتناب کنند.

صحیح خوابیدن بعد از جراحی بینی برای تسریع روند بهبودی و کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد به همین دلیل جراحان بینی تاکید بر رعایت این اصول دارند.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل در مورد طرز صحیح خوابیدن بعد از جراحی بینی که شامل طاق باز خوابیدن، تنها خوابیدن، قرار دادن چند بالش در طرفین، پرهیز از مصرف کافئین، پرهیز از مصرف قرض های خواب آور می باشد صحبت کرده ایم و همپنین ذکر کردیم که برای تسریع روند بهبودی و دریافت نتیجه مطلوب و بدون عوارض از جراحی رعایت این نکات ضرورت داشته و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

سوالات متداول خوابیدن بعد از جراحی بینی

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *