عمل بینی استخوانی در اصفهان

در ایران، عموماً بینی به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم می شود. این طبقه بندی هیچ مبنای علمی ندارد. اما جراحان برای ارتباط بهتر با بیماران از این اصطلاحات استفاده می کنند. تفاوت اصلی این نوع بینی ها در ضخامت پوست بینی است. در حالی که پوست ضخیم بینی‌های گوشتی را می‌پوشاند، بینی‌های استخوانی پوست نازک‌تری دارند و لایه‌ای از چربی روی آن‌ها قرار دارد. بینی های گوشتی بیشتر احتمال دارد شکل بگیرند، در حالی که بینی های استخوانی به سادگی کوچکتر و شکل هستند. در عمل بینی استخوانی در اصفهان هر دو ویژگی ضروری است. جراح باید بتواند ناحیه اطراف بینی را کوچک کند تا یک نوک ساده و نوک تیز ایجاد کند که کار آسانی نیست.

برجسته ترین ویژگی بینی های استخوانی قوز، کشیدگی بینی و برجستگی های زبر و آسیب رساندن به جذابیت صورت است. اغلب، عدم تقارن صورت به دلیل آسیب های تصادفی ایجاد می شود. معمولاً برجستگی‌ها و ناهماهنگی‌ها ناشی از صدمات تصادفی است که بیشتر در نمای جانبی صورت افراد مشهود است. این ترکیب چهره را نامطلوب می کند.

بینی های استخوانی

بینی های استخوانی یا قوز دار دارای پوست نازکی هستند. این پوست نازک به جراح کمک می کند تا استخوان بینی خوش فرمی داشته باشد و عمل جراحی را شگفت انگیزتر می کند. به طور خلاصه، بینی استخوانی دارای سه ویژگی اصلی است:

  • یک قوز روی پل آنها
  • پوست نازک با انعطاف بالا
  • بافت و غضروف قوی

ساختار بینی سه لایه اولیه دارد. اول، یک لایه عضلانی ظریف که به قسمت پایین می چسبد. لایه دوم یک لایه استخوانی-غضروفی است و لایه سوم لایه ای است که مخاط قسمت داخلی بینی را می پوشاند.

جراحان پلاستیک، بینی را بر اساس نوع بافت و غضروف به دو نوع بینی استخوانی و گوشتی تقسیم می کنند. تفاوت آنها در بافت و غضروف است. غضروف در برابر بینی های نازک و استخوانی مقاوم تر و در بینی های گوشتی ضعیف تر است. انحنا و قوز بیشتر در بینی های استخوانی مشهود است.

اصلاح قوز یا برآمدگی در بینی های استخوانی

قبل از عمل بینی استخوانی در اصفهان

افرادی که دارای بینی قوزدار هستند ممکن است شنیده باشند که نگاهشان خشن است یا تاثیرات قوی بر مردم می گذارد. قوز بینی به بینی با برجستگی در مرکز پل بینی گفته می‌شود. هنگام اصلاح بینی قوزدار با جراحی، استخوان ها و غضروف ها بریده می شوند. مهم است که با یک پزشک مجرب ملاقات کنید، زیرا در فرآیند برداشتن استخوان و غضروف، مرکز بینی ممکن است فرو بریزد یا سطح ناهمواری ایجاد کند.

بعد از عمل بینی استخوانی در اصفهان

پیشگیری از رشد مجدد استخوان، نکته کلیدی در اصلاح قوز بینی است. بنابراین، عمل ها باید به بینی هر بیمار سفارشی شود. از رشد مجدد قوز باید جلوگیری شود. هنگامی که استخوان و غضروف اضافی کنده می شود، مرکز بینی ممکن است فرو برود یا سطحی پر از دست انداز داشته باشد. بنابراین برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات ناخوشایند، ابتدا باید اطلاعات را بررسی کنید و با جراحان مجرب مشورت کنید.

عمل بینی استخوانی در اصفهان با طول بینی بلند

بینی بلند یکی از نگرانی های رایج بسیاری از بیمارانی است که قصد جراحی زیبایی بینی را دارند. دکتر آزاده خردمند از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های جراحی زیبایی بینی برای اصلاح بسیاری از جنبه‌های بینی، از جمله طول، استفاده می‌کند. تا نمایه‌ای ظریف‌تر و متناسب‌تر ایجاد کند. دکتر خردمند با کوتاه کردن طول بینی با جراحی زیبایی بینی، به بیماران کمک می کند تا از تعادل بهتر صورت و ویژگی های بهبود یافته برخوردار شوند.

از طریق جراحی زیبایی بینی کاهشی، بینی ممکن است کوتاه شود، برجستگی های روی پل صاف شود و سوراخ های بینی باز شده به حداقل برسد. دو روش بسته یا باز وجود دارد که ممکن است برای انجام عمل بینی کاهشی مورد استفاده قرار گیرد.

در رینوپلاستی بسته، برش هایی در داخل بینی ایجاد می شود. تا جای زخم های قابل مشاهده از بین برود. سپس برش‌های داخلی برای دسترسی به ساختارهای داخل بینی استفاده می‌شود. غضروف ناخواسته برداشته می شود. تا طول بینی را کاهش داده شود. و ظاهر کلی آن را بهبود بخشد.

در جراحی بینی باز، یک برش کوچک در امتداد کلوملا ایجاد می شود که بافت سوراخ های بینی را جدا می کند. از طریق این برش، پوست برای دسترسی به غضروف بینی بالا می‌رود. سپس غضروف شکل می گیرد و به ظاهر مورد نظر تنظیم می شود. سپس پوست تعویض می شود و برش در کلوملا بسته می شود. اسکار باقی مانده به طور کلی در زیر بینی پنهان می شود.

عمل بینی استخوانی در اصفهان

در جراحی بینی استخوانی، جراح سایز بینی را که به شکل قوزدار است کاهش می دهد. به دلیل پیچیدگی کمتر، نتایج جراحی بینی استخوانی بهتر از بینی چاق است. هر چه پوست نازک تر باشد و غضروف قوی تر باشد، نتایج بهتری حاصل می شود.

در جراحی، قسمت‌هایی از استخوان‌ها و غضروف‌ها برداشته می‌شود و ابعاد سوراخ‌های بینی متناسب با سایر اجزای صورت است. جراح قوز بینی و غبغب بینی را با ابزارهای ریز مخصوص برای شکستن و شن و ماسه کردن استخوان ها از بین می برد. مهارت و تجربه یک جراح برای این وظیفه حساس ضروری است.

برای اطلاع از هزینه عمل بینی در اصفهان به صفحه آن مراجعه کنید.

بهترین دکتر عمل بینی استخوانی در اصفهان

صاف کردن رینیون، ظاهر کلی بهتری به فرد می دهد و شکل بینی را بهبود می بخشد. یکی از عوارضی که برای بینی استخوانی ایجاد می شود، نازک بودن پوست بینی آنهاست که منجر به نمایان شدن تمام عیوب بینی می شود. متخصص و جراح بینی باید حواسش جمع باشد و با استفاده از تجربیات خود حتی کمی روان باشد. تا بتواند احتمال بروز عیوب در قسمت های مختلف آناتومی بینی را شناسایی کرده و از بین ببرد.

دکتر آزاده خردمند، بهترین جراح بینی در اصفهان است که بیش از یک دهه عمل جراحی بینی استخوانی انجام داده است. و او را به یکی از جراحان توانا و زبده ایران تبدیل کرده است.

مراقبت های بعد از عمل بینی

  • در دو هفته اول بعد از جراحی با دهان باز و بدون دمیدن بینی عطسه کنید.
  • خم نشوید. زیرا باعث ایجاد فشار در بینی می شود که می تواند باعث خونریزی بینی و بدتر شدن تورم شود.
  • در دو هفته اول وزنی زیادی بلند نکنید. پس از 5 تا 6 هفته می توان ورزش های شدید را از سر گرفت. ورزش با تماس سبک در 8 هفتگی پس از اینکه استخوان های بینی در جای خود ترمیم شدند.
  • اگر گچ بر روی بینی قرار گرفته باشد، استفاده از عینک مشکلی ندارد. پس از برداشتن گچ، استخوان‌های زیرین بینی دیگر محافظت نمی‌شوند، بنابراین از شما می‌خواهیم به مدت ۶ هفته از عینک خودداری کنید یا آن را به پیشانی خود بچسبانید.
  • در دو هفته اول از بچه‌های کوچک و حیوانات اجتناب کنید. آنها می توانند ناخواسته به زور بینی شما را بر هم بزنند. ضربه زدن به بینی اجتناب ناپذیر است، اما ما می خواهیم این را به حداقل برسانیم.
  • اگر دوست دارید رژیم غذایی خود را با فلفل تند کنید، اینها را برای سه هفته اول ریکاوری حذف کنید.
  • به همین ترتیب، نمک غذا را خوش طعم‌تر می‌کند، اما احتباس مایعات را افزایش می‌دهد و تورمی را تشدید می‌کند که می‌خواهید از آن اجتناب کنید. در دو هفته اول پس از جراحی از یک رژیم غذایی کم سدیم پیروی کنید.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *