عینک زدن بعد از عمل بینی

یکی از دستوراتی که همه جراحان به بیماران خود می‌دهند این است که پس از تکمیل جراحی بینی، بیمار باید برای مدتی از عینک زدن خودداری کند. مدت زمان ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. اگر بتوانید بدون استفاده از عینک برای مدت طولانی‌تری مدیریت کنید، می‌توانید بهبودی بهتری داشته باشید و بعد از جراحی به بینی جدیدتان آسیبی نرسد. با این حال، بسیاری از بیماران تعجب می کنند که چرا جراح از آنها می‌خواهد که عینک زدن بعد از عمل بینی را رها کنند.

عینک زدن بعد از عمل بینی

رینوپلاستی یک عمل جراحی است که برای بازسازی بینی انجام می‌شود. برای بهبود ظاهر زیبایی بینی و هماهنگی آن با بقیه قسمت‌های صورت و همچنین برای رفع انسداد راه هوایی انجام می‌شود تا به فرد کمک کند راحت و درست نفس بکشد. اما بیماران باید مراقب روند بهبودی بعد از جراحی باشند. هر گونه لرزش یا فشار ممکن است نتیجه را تغییر دهد یا بهبودی را به تعویق بیندازد. این بدان معنا است که بیماران عینکی باید در دوران نقاهت تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنند. و در واقع عینک زدن بعد از جراحی بینی را برای مدتی باید کنار بگذارند.

اگر بعد از عمل بینی عینک بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر چند روز پیش عمل بینی در اصفهان را انجام داده‌اید و تصمیم دارید عینک خود را رها نکنید، ممکن است بخواهید بخوانید که استفاده از عینک بلافاصله پس از جراحی چه تاثیری بر بینی شما دارد.

رینوپلاستی باعث می شود که بینی بلافاصله بعد از عمل واقعاً آسیب پذیر و شکننده شود. دستکاری روی بینی شما انجام می شود. استخوان‌های بینی از محل واقعی خود جابجا می‌شوند و غضروف‌ها اضافه یا برداشته می‌شوند. هنگامی که همه این اتفاق می‌افتد، پوست دوباره در جای خود قرار می‌گیرد و قسمت بیرونی بینی کنار هم قرار می‌گیرد. شما می‌توانید تصور کنید که بعد از گذراندن تمام مراحل، بینی چقدر باید شکننده باشد.

عینک‌های معمولی طوری ساخته شده‌اند که برای حمایت روی بینی قرار می‌گیرند. با این حال، بلافاصله پس از جراحی، بینی شما به شکلی نیست که بتواند از عینک حمایت کند. هنگامی که همچنان بینی خود را مجبور می‌کنید تا آن وزن را روی آن ببرد، در نهایت به شکل جدید بینی آسیب می‌رسانید و نتیجه به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

بینی زمان زیادی می برد تا شکل دائمی‌تری به خود بگیرد. این بدان معناست که هر چه مدت بیشتری از عینک زدن بعد از عمل بینی خودداری کنید، بهتر است. از آنجایی که نتایج جراحی بینی دائمی است و از آنجایی که عمل ترمیم بینی با مشکلاتی همراه است، باید توجه بیشتری به آن شود.

با این حال، همچنین قابل درک است که برای افرادی که برای دید واضح به عینک نیاز دارند، دور انداختن عینک و داشتن یک زندگی عادی تقریبا غیرممکن است.

عینک زدن بعد از عمل بینی چه زمانی امکان‌پذیر است؟

زمان استفاده از عینک با توجه به سختی عمل جراحی بینی و شرایط بیمار تغییر می‌کند. پس از جراحی بینی، پزشک برای محافظت از بینی و تثبیت استخوان‌ها، آتل را روی بینی قرار می‌دهد. در این مدت می‌توانید عینک خود را بزنید. اما پس از برداشتن آتل، روند بهبودی ادامه می‌یابد و چیزی برای محافظت از بینی روی بینی باقی نمی‌ماند. از آنجایی که بینی هنوز نرم است، وزن عینک باعث فشار بر استخوان‌های در حال بهبودی بینی می‌شود. در نتیجه ممکن است شکل بینی را تغییر دهد. از همین رو؛ محافظت از بینی در برابر هرگونه فشار تا زمانی که بهبودی کامل شود مهم است. بیمار باید بین دو تا شش ماه صبر کند تا شروع به استفاده از عینک کند.

استفاده از عینک بعد از عمل بینی

بعد از جراحی بینی، کار زیادی نمی‌توانید با عینک معمولی خود انجام دهید تا به بینایی شما کمک کند. شما می توانید از ابزارها و تکنیک‌های مختلف موجود در بازار برای دور نگه داشتن عینک خود از بینی استفاده کنید. با این حال، استفاده از چنین هک هایی به صورت روزانه می تواند چالش برانگیز باشد. علاوه بر این، نمی توانید با پوشیدن یکی از این وسایل کمکی روزانه بیرون بروید. زیرا آنها کاملا برجسته هستند و می توانند شما را عجیب و غریب نشان دهند.

بعضی از برندها، با نوآوری هوشمندانه خود عینک زدن بعد از عمل بینی را امکان پذیر می‌کنند. در حالی که این عینک‌ها دقیقاً مانند هر عینک معمولی به نظر می‌رسد، تنها تفاوت آنها این است که برای حمایت روی بینی شما نمی‌نشینند. آنها به جای پدهای بینی که این امر را امکان پذیر می‌کنند، با چیزی که ما آن را پد گونه می‌نامیم عرضه می شوند.

نگهدارنده عینک بعد از عمل بینی

نگهدارنده عینک

بعضی دیگر از پزشکان، استفاده از نگهدارنده عینک را توصیه می‌کنند. نگهدارنده عینک برای کاهش هرگونه فشار بینی، علائم و فرورفتگی ناشی از عینک با بلند کردن و نگه داشتن عینک در بالای پل بینی طراحی شده است. و از هرگونه تماس با بینی به طور ایمن جلوگیری می‌کند.

عینک رینوپلاستی

در حالی که برخی از بیماران استفاده از عینک بدون پل را انتخاب می‌کنند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند از وسیله‌ای استفاده کنند که مستقیماً به عینک بسته می‌شود. و به آنها اجازه می‌دهد روی گونه‌ها قرار بگیرند. عینک های رینوپلاستی فوق العاده سبک هستند و روی پل بینی فشار نمی آورند. از همین رو؛ هیچ خطری برای استفاده از آنها وجود ندارد.

انطباق با این گزینه ها ممکن است کمی طول بکشد، اما تنها راه حلی برای مدت کوتاهی خواهد بود و ارزشش را دارد. بهترین جراح بینی در اصفهان بهترین گزینه را در دوران نقاهت به شما توصیه خواهد کرد.

نکات مهم در مورد عینک زدن بعد از جراحی بینی

  • عینک سبک تری انتخاب کنید. قاب های سیمی نازک بسیار سبک تر از قاب های پلاستیکی ضخیم هستند.
  • عینک خود را فقط در مواقعی که مجبور هستید به چشم بزنید. برداشتن عینک در هر زمانی ممکن است ناراحت کننده باشد، اما انجام این کار زمانی که لزوماً در لحظه نیازی به آن ندارید، سودمند است.
  • عینک خود را پایین تر روی بینی خود قرار دهید. پل بینی اغلب بیشتر متورم می‌شود، بنابراین از زدن عینک بالاتر به سمت پل خودداری کنید.
  • اگر درد می کند، عینک خود را بردارید. بله، دیدن مهم است، اما آسایش شما هم مهم است. ممکن است مجبور شوید برای مدتی از عینک خود چشم پوشی نکنید.
  • همیشه، همیشه از دستورات پزشک خود پیروی کنید! اهمیت پیروی از برنامه مراقبت های بعد از عمل بینی را نمی توان اغراق کرد. آنها متوجه خواهند شد که چه چیزی ممکن است نتیجه جراحی بینی شما را به خطر بیندازد، بنابراین به حرف های حرفه ای ها گوش دهید.

خلاصه کلام

جراحی زیبایی بینی برای رفع بینی آسیب دیده انجام می‌شود. این عمل جراحی با اصلاح ساختار بینی به بازسازی بینی کمک می‌کند. این یک روند طولانی است و به دقت زیادی نیاز دارد. بیمار همچنین باید در زمان عمل با جراح همکاری کند. یکی از این موارد عینک زدن بعد از عمل بینی است.

به طور متوسط ، مجاز به استفاده از عینک برای حدود دو هفته پس از عمل نیست. استفاده از عینک آفتابی باید حداقل چهار هفته پس از عمل اجتناب شود. عدم مراقبت مناسب بینی بعد از عمل می‌تواند مضر باشد و عوارض شدیدی داشته باشد.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *