چسب زدن بینی بعد از عمل

یکی از انواع جراحی های زیبایی که امروزه طرفداران بسیاری دارد، جراحی بینی می باشد که از مهم ترین عامل های موثر در نتیجه عمل، رعایت درست و اصولی مراقبت های بعد از جراحی می باشد که چسب زدن بینی بعد از عمل یکی از این مراقبت ها به شمار می رود. بیشتر افراد با نحوه چسب زدن بینی آشنایی نداشته و حتی نمی دانند که به چه منظوری بعد از عمل مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب-زدن-بینی-بعد-از-عمل

در این مقاله شما را به طور کامل با علت استفاده از چسب زدن بینی بعد از عمل و همینطور نحوه چسب زدن بینی آشنا خواهیم کرد، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

علت چسب زدن بینی بعد از عمل

به طور معمول پس از جراحی، بینی دچار تورم خواهد شد و این مورد یکی از عوارض طبیعی پس از عمل بوده و جای نگرانی نمی باشد و به مرور رفع خواهد شد. یکی از علت های چسب زدن بینی بعد از عمل کاهش این تورم می باشد و به افزایش سرعت روند بهبودی کمک بسیار بزرگی خواهد کرد. در واقع چسب بینی با فشار آوردن به همه قسمت های بینی به طور برابر موجب خواهد شد تا تورم بینی بعد از عمل در قسمت های مختلف بینی کاهش پیدا کند.

چسب بینی علاوه بر کاهش تورم و التهاب بینی مانع از تشکیل بافت زخم شده و به ایجاد فرم بهتر در بینی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

یکی دیگر از علت های استفاده از چسب بینی هشدار دادن به اطرافیان جهت احتیاط کردن در برخورد با شما می باشد. و با مشاهده چسب روی بینی شما پی خواهند برد که شما عمل بینی انجام داده اید و باید در هنگام برخورد با شما احتیاط کنند.

علت-چسب-زدن-بینی-بعد-از-عمل

نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل

در این بخش از مقاله به آموزش چسب زدن بینی بعد از عمل توسط بهترین جراح بینی در اصفهان خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن پوست بینی

قبل از هر چیزی باید در ابتدا پوست روی بینی و همینطور گونه ها با آب و صابون و یا پنبه ای آغشته به الکل شست و شو داده و پاک کرد، در نهایت نیز با یک حوله نرم به آرامی پوست را خشک کرده و به مدت 5 الی 10 دقیقه برای خشک شدن کامل پوست بینی صبر کرد.

زدن چسب بر روی بینی

حتما برای چسب زدن بینی بعد از عمل رو به روی آینه بروید.

پس از خشک شدن پوست بینی با توجه به سایز بینی خود، یک نوار 10 الی 12 سانتی متری از چسب کاغذی جدا کرده و به صورت u شکل بر زیر بینی چسبانده و دقت داشته باشید که چسب سوراخ های بینی را نپوشاند. در واقع باید نوار چسب در زیر نوک بینی قرار گرفته و سپس به سمت بالا و کناره های بینی مالش داده شده و چسبانده شود. به این نکته توجه داشته باشید که دو طرف نوار چسب باید تا نزدیکی چشم ها بالا برود.

آموزش-چسب-زدن-بینی-بعد-از-عمل

در مرحله بعدی سه نوار چسب 3 الی 5 سانتی جدا کرده و به صورت عرضی از بالا به پایین طوری که لبه چسب ها روی یکدیگر را بپوشانند، بر روی بینی چسبانده و سپس به آرامی مالش داده تا بر روی پوست بینی تثبیت شود.

در آخر هم دوباره یک لایه چسب دیگر به صورت عرضی بر روی قبلی چسبانده و برای قرار گرفتن بر روی بینی آن را مالش دهید و سپس قسمت اضافه چسب را با قیچی ببرید.

زمان استفاده از چسب بینی بعد از عمل

استفده از چسب بینی بعد از عمل به طور معمول با توجه به نوع بینی و شرایط فرد از دو الی سه هفته تا چند ماه ممکن است ادامه داشته باشد، در واقع به طور دقیق نمی توان زمانی برای این مورد تعیین کرد چرا که با توجه به نوع پوست بینی در هر فردی متفاوت می باشد.

چسب زدن بینی در افرادی با پوست بینی ضخیم و فردی با پوست بینی نازک متفاوت می باشد و در افرادی که دارای پوست بینی نازکی می باشند چسب بینی باید به مدت 6 ماه بر روی بین باقی بماند. ولی در افراد با پوست بینی ضخیم به مدت طولانی تری استفاده خواهد شد.

تعویض چسب بینی

برای بسیاری از افراد سوال است که چه زمانی باید چسب بینی خود را تعویض کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که زمان تعویض چسب با توجه به نوع پوست بینی افراد متفاوت بوده و در افرادی که دارای پوست معمولی با چربی نرمال هستند،  توصیه می شود یک روز در میان چسب بینی خود را تعویض کنند و در افراد با پوست بینی چرب توصیه می شود که هر روز چسب بینی خود را عوض کنند. هم چنین افراد با پوست خشک هر سه روز یکبار نیاز به تعویض چسب بینی خود دارند.

باید به این نکته اشاره کرد که در هنگام تعویض چسب بینی باید به مدت 2 الی 3 ساعت به بینی زمان برای هوا خوردن داد و سپس چسب بعدی را بر روی بینی قرار داد.

نحوه جدا کردن چسب بینی

همانطور که طرز چسب زدن بینی بعد از عمل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، جدا کردن آن نیز اهمیت بالایی داشته و باید با دقت زیادی انجام شود.

برای جدا کردن چسب ابتدا باید نوار چسب را با آب گرم خیس کرده و با صابون بشویید تا به راحتی از روی پوست جدا شود. تنها به این نکته توجه داشته باشید که بینی خود را به آرامی شست و شو دهید.

پس از خیس کردن نوار چسب با استفاده از یک موچین لبه نوار را گرفته و به آرامی از روی پوست جدا کنید و سپس بلافاصله آن را 180 درجه بر روی خودش تا کنید و بقیه نوار را از پوست جدا کرده و این زاویه را حفظ کرده تا چسب به موازات سطح پوست جدا شده و احتمال جدا شدن پوست از غضروف و استخوان زیرین به حداقل خود برسد.

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، از مراقبت های بعد از عمل بینی نحوه چسب زدن می باشد چرا که این مورد به اندازه خود جراحی در نتیجه عمل موثر بوده و موجب کاهش تورم و فرم گرفتن بهتر بینی خواهد شد. در این مقاله به طور کامل نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل را برای شما توضیح دادیم اما در صورت هر گونه  شک و شبهه ای جهت یادگیری نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل از پزشک متخصص خود کمک بگیرید.

دکتر آزاده خردمند

متخصص گوش، حلق و بینی فلوشيپ جراحی پلاستیك زیبایی و ترمیمی صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *